Honda se zbavuje dieselových agregátů

0
181
Zdroj foto: wikipedia.org

Automobilka Honda je další značkou, která díky požadavkům na přísné emisní limity uzavírá nabídku svých dieselových agregátů.

Stále přísnější emisní normy drtí automobilky svými požadavky na uvolňování jedovatého dusíku, produkovaného z dieselových agregátů. Proto už několik automobilek ukončilo výrobu těchto motorů. Mezi Volvem, Nissanem, Fiatem a Porschem se postaví Honda.

Vývoj dieselových agregátů je stále nákladnější

Zdroj foto: wikipedia.org

Proto, aby dieselové motory splňovaly přísné emisní normy, je potřeba velkých finančních prostředků pro vývoj inovativních technologií. Proto také klesá zájem v některých segmentech. Ačkoli výrobci jejich nabídku postupně snižují, obchodně se jim nevyplatí dále vyvíjet a prodávat vozy s těmito motory. Už dříve velké automobilky avizovaly zrušení dieselových motorů ve svých vozech, nyní se k nim přidává i Honda.

 „Každý nový model od teď nebude představen se vznětovým motorem,“ prohlašuje výkonný ředitel britského zastoupení Hondy Dave Hodgetts. Automobilka už u jednoho svého modelu letos odstranila možnost koupi dieselu. Jedná se o model CR-V, který kromě benzinu nabízí také hybridní verzi, suplující vznětový motor.

Značka se chce dieselových motorů kompletně zbavit do roku 2021 spolu s příchodem nové generace Civic. Do té doby odstraní z nabídky diesel u malého SUV HR-V nebo u modelu Jazz, které projdou omlazovací kúrou do roku 2020.

Tyto modely také budou vybaveny hybridními motory a diesel se tím pádem vyškrtne z kompletní nabídky. Podle zástupce značky Hodgettse, bude každý vůz ze stávající nabídky doplněn o nějakou tu elektrickou verzi. Honda se chystá navíc do roku 2025 tvořit dvě třetiny jejích evropských prodejů.

Elektrický hatchback je za dveřmi

za několik měsíců se můžeme těšit na první elektrický model Honda. Půjde o retro hatchback, vycházející z konceptu Urban EV, představený v minulém roce. Počítá se rovněž s Civic Full hybrid, zatímco plug-in hybrid by mohl dorazit jen na některé trhy.

Honda své dieselové agregáty bude dále prodávat na indickém trhu, kde je po nich stále největší poptávka a tak se výroba šestnáctistovkového motoru bude vyrábět i nadále. Jedná se o trhy, které nejsou zatížené emisními normami, tedy státy mimo Evropskou unii.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here