Léto se blíží velmi pomalu, respektive je do něj daleko. Ovšem i tak někteří řidiči jezdí na už nyní na letních pneumatikách, což není moc dobré. Pak je zde další skupina řidičů. Ti, jenž jezdí v létě na zimních pneumatikách. Podle odborníků je tahle druhá varianta o dost horší než ta první. Pokud má pneumatika označení M + S neboli mud and snow, tak to znamená, že je určená hlavně do bláta a do sněhu. Jestliže se použijí v jiných podmínkách, budou reagovat hůř. Z testů brzdné dráhy vycházejí totiž letní pneumatiky lépe. Tedy co se týká na suchu a mokru.
Závisí to i na teplotě
To je také pravda. Když bude v zimě sucho a třeba pět stupínků nad nulou, auto bude lépe brzdit na letních gumách. Hranice 7 stupňů je hloupost a marketingový tah. Z toho žijí firmy vyrábějící pneumatiky. Při vyšších teplotách se zimní gumy začnou přehřívat. Tím pádem budou naměřené rozdíly ještě vyšší. Zimní pneumatiky se při vyšších teplotách také rychleji přehřívají. K tomu se váže i opotřebovanost a životnost. Když je nejhůř, pneumatika může i prasknout. Když by se to stalo za jízdy – velký problém. Na druhé straně existuje i něco, v čem je zimní pneumatika v létě lepší variantou.
Když začne pršet, tak lépe drží na vozovce. Také může odolat akvaplaninku. Každý řidič si však musí dobře rozmyslet, jestli bude celoročně jezdit na zimních gumách. Pokud může nastat krizová situace při nehodě, je možné, že v létě na zimních gumách bude chybět pět až šest metrů brzdné dráhy. To samé je v případě letních pneumatik v zimě.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz