Tohle roztomilé SUV od Citroënu se opravdu povedlo. Zatím je k dostání se čtyřmi motory, v letošním roce se má změnit nabídka motorizace z důvodu přísnějších emisních norem. Co nám může C3 Aircross nabídnout?
Malá SUV zažívají doslova boom. Není automobilka, která by ještě neměla své malé SUV, které by nabízelo pohodovou jízdu a vysoký komfort při zdolávání trochu náročnějšího terénu. Pozadu není ani Citroën, který nabízí svým zákazníkům již od října loňského roku nový C3 Aircorss, nahrazující dosavadní MPV C3 Picasso.
Auto navrhované s důrazem pro design, komfort a variabilitu
C3 Aircross je navržen ve stejném duchu jako malý hatchback C3, ke kterému má opravu hodně blízko, co se designu týče. Najdeme zde prvky jako dvouúrovňový předek s rozdělenými světlomety, které jsou stejně řešené i vzadu. Poznávacím znakem jsou „žaluzie“ z polykarbonátu v kontrastní barvě, zakrývající boční okno. Svůj specifický design dostali i střešní ližiny ve vzhledu bodce. Vůz byl naštěstí ušetřen vzduchových kapes, které mají ostatní modely Citroënu chránit lak před odřením.
Minimalistický vnitřek je navržen pro pohodovou jízdu
Když usedneme za volant nové C3 Aircross, zaujme nás čistý design palubní desky. Jednoduché ovládání dotykového displeje s multimediálním systémem potěší stejně jako několik tlačítek pro ovládání nejzbytnější elektroniky a zbytek už jsou jen hravé výdechy ventilace s pěkným volantem. Nenajdeme zde nic, co by zbytečně odpoutávalo pozornost řidiče a vše je uzpůsobeno pro snadné ovládání. Pohodlná sedadla jsou příjemná i po delším sezení, spíše jak autosedačky vypadají jak pohodlná křesla v ložnici.
Jak už je u Citroënu zvykem, variabilitou interiéru umí své fanoušky opravdu rozmazlit. C3 Aircross můžete mít v 85 barevných variantách, pět barevných kombinací čalounění z toho dvě varianty pro polokožené čalounění. Ostatně i interiér si můžete doladit podle svého z osmi barev karoserie, tří barev střechy i barevný pakety s kontrastními detaily.
Čtyři motory do začátku
Než přijdou na řadu v letošním roce nové motorizace, vybrat si můžeme ze zážehového tříválce 1,2 PureTech s výkonem 60 kW či 81 kW s pětistupňovým manuálem nebo z řad vznětového motoru 16 BlueHDi s výkonem 73 kW nebo 88 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější verze pak nabídne šesti-stupňovou a za příplatek čtyřicet tisíc korun získáte šestistupňový automat. Od léta se pak upraví portfolio o zážehový tříválec s filtrem pevných části a vznětovou šestnáctistovku nahradí tříválec s BlueHDi o výkonu 96 kW.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz