I laik na první pohled vidí rozdíl mezi jednotlivými vozy. Postupným vývojem se ustálilo několik typů karosérií, které jsou typické pro větší počet vozidel.
Sedan
Klasický vzhled auta, který jako malé dítě každý kreslil. Tříprostorová čtyřdveřová karosérie (pokud se víko kufru neotevírá společně s oknem, nepočítá se mezi dveře, stejně jako kapota motoru). Mimo Evropu patří mezi nejrozšířenější typy.
Liftback
Tříprostorová pětidvéřová karosérie, na rozdíl od sedanu má více splývavou záď a páté dveře se otevírají i s oknem.
Tudor
Stejně jako u sedanu se jedná o tříprostorovou karosérii, která je ale pouze dvoudveřová. Vzhledem k nevhodným proporcím (špatný přístup pro cestující vzadu, větší délka než hatchback) se s tímto typem u nových vozů nesetkáme.
Hatchback
Dvouprostorová uzavřená karosérie. Záď vozu se strmě svažuje a páté dveře se otevírají i se zadním oknem.
Kombi
Stejné jako hatchback, ale má prodlouženou záď, která poskytuje větší zavazadlový prostor
Kabriolet
Kabriolet je vůz, který nemá pevnou střechu (jen zatahovací plátěnou). Vozidla s pevnou skládací střechou se označují jako CC (kupé-kabrio), s pevnou onímatelnou střechou jako hard-top
MPV
Jedná se o anglickou zkratku Multi-Purpose-Vehicle (víceúčelové vozidlo). Typickou charakteristikou této karosérie je velký nedělený prostor a variabilní interiér (posuvné sedačky, třetí řada sedadel, …)
SUV
Z anglického Sport Utility Vehicle (sportovní a užitkové vozidlo). Typově podobné vozidlu MPV, ale uzpůsobené průchodu lehčím terénem (vyšší světlá výška, často pohon 4×4, …)
Kupé
Dvoudvéřová tříprostorová karosérie. Na rozdíl od sedanu je záď splývavá. Často se tento typ používá u sportovních vozidel.
Off-road
Někdy označované i jako džíp (podle Amerického výrobce Jeep). Jedná se o vozidla do terénu
Kromě těchto základních typů se občas můžeme setkat i s různými kombinacemi (např. BMW X6 jako kombinace SUV a kupé). Jedná se však spíše o stylová vozidla, která kvůli tomu musí podstupovat mnoho kompromisů.
Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz