Mladoboleslavská automobilka Škoda bude na ženevském autosalonu lákat své příznivce hlavně na nový model Kamiq. Ten se nám před světovou premiérou kompletně odhalil na oficiálních snímcích!
Kamiq v celé své kráse
Škoda týden před začátkem ženevského autosalonu odhalila svou hlavní novinku, Kamiq. Jde o nejmenší SUV, vycházející ze studie Vision X. A od konceptu se příliš tato novinka neliší, opomineme-li drobné změny na prolisech karoserie a tvarech světlometů.
Kamiq se postaví hned vedle většího sourozence Karoqu, postavený je však na platformě MQB-A0, kterou sdílí novou Scalou. S tou má i hodně společných technologií.
Design i technika padnou jako ulité
Škoda při výběru názvu pro své nejmenší SUV zvolila pojmenování podle přirovnání „padne jako ulité“ z jazyka Inuitů. Design je navržen tak, aby plnil estetické ale i praktické funkce. Pro vyznavače krásy bude jistě velkým plus jeho propracované světlomety s krásnými diodami denního svícení. Podle tiskové zprávy nám mají připomínat svítící drahokamy. Moderně pojaté blinkry se rozsvěcení postupně, vpředu i vzadu, co se u mladoboleslavské automobilky děje vůbec poprvé v historii. Ale toho si budeme moci užívat až u vrcholné verze, základní verze má světlomety o něco málo jednodušší.
Hravý a přehledný interiér zaujme na první pohled
Škoda inovuje své interiéry s každým novým modelem, nikterak tomu není ani u dnešního Kamiqu. Při pohledu na přístrojovku nás zaujme hlavně infotainment, který je k dostání ve třech variantách. První varianta se systémem Swing má rozměry displeje 6,5 palců, osmipalcový displej má verze Bolero a Amundsen má úctyhodnou úhlopříčku displeje 9,2 palce. V něm je také ukrytá navigace.
Škoda je navíc nepřetržitě připojena k internetu. Klidně si jí tak budete moci na dálku ovládat pomocí chytrého telefonu. K dispozici je služba odemknutí a zamknutí, zkontrolování stavu paliva v nádrži a zkontrolování uzavřených oken. Na dálku můžete hravě aktualizovat mapy v navigaci nebo vytvořit Wi-fi hotspot.
Interiér je pak velmi podobný modelu Scala, se kterou má i shodná sedadla. Automobilka v interiéru Kamiqu udělala základní odlišné prvky, ostatní pak ponechala s novou Scalou totožné, a to pro ušetření nákladů, které pak mohla automobilka zhodnotit při použití hodnotnějších materiálů pro oba dva modely. Interiér má proto řadu propracovaných detailů s kvalitními materiály.
Technické parametry
Kamiq disponuje výškou 1 531 milimetrů, délka vozu je 4 241 milimetrů a šířka je 1 793 milimetrů. Verze Sport Chassis Control je postavený na sníženém podvozku o deset milimetrů s elektronicky řízenými tlumiči upravující režimy Normal, Sport. Eco a Individual, ovlivňující nejen podvozek, ale i reakci motoru, převodovky i volantu. Rozvor činí stejně jako u modelu Scala 2 651 milimetrů a zavazadlový prostor nabídne rovných 400 litrů pro přepravu nejrůznějšího nákladu. Možnost sklopení zadních sedadel nechá zavazadlový prostor narůst na 1 395 litrů. K dispozici je za příplatek možnost sklopného opěradla u sedadla spolujezdce, díky tomu získáte prostor až 2 447 milimetrů na délku.
Kamiq disponuje řadou bezpečnostních asistentů
Co by to bylo za moderní SUV, kdyby nemělo v nabídce celou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. K dispozici je třeba asistent hlídání udržení v jízdním pruhu Lane Assist nebo Front Assist – hlídající prostor před vozem. Asistenti jsou k dispozici už v základní výbavě. Za příplatek dostanete adaptivní tempomat, systém hlídání mrtvého úhlu Side Assist, disponující rovněž asistentem při vyjíždění z parkoviště, hlásící překážky při vyjíždění z místa. Kamiq zvládne sám zaparkovat, když si pořídíte asistenta Park Assist.
Motory už dobře ověřené
Základním motorem je 1.0 TSI o výkonu 70 kW s manuální převodovkou. 85 kW a 200 N.m. nabízí manuální šestistupeň nebo automatický sedmistupeň DSG na přání. Motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW a 250 N.m. je vrcholnou nabídkou s aktivním řízením válců, při kterém dochází při malé zátěži k vypnutí dvou prostředních válců. K dostání je se šestistupňovým manuálem nebo možností přikoupení sedmistupňové automatické převodovky DSG.
Dieselový motor je zastoupený pouze jednou jednotkou o objemu 1.6 TDI s výkonem 85 kW a 250 N.m. Systém SCR má vstřikování AdBlue a filtr pevných částic. Komunikuje s manuální šestistupňovou převodovkou, k dispozici je rovněž sedmistupňový automat DSG.
Verze 1.0 G-Tec má tříválcový motor spalující zemní plyn. Motor disponuje výkonem 66 kW. Komunikuje se šestistupňovou manuální převodovkou a nádrž na plyn má objem 14.2 kg. Benzinová nádrž má pak objem 9 litrů.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz