Ford konečně ukázal dlouho očekávaný Focus a pochlubil se moderními asistenty, novou motorizací i českou cenou. Máme se na co těšit?
Čtvrtá generace Focusu je tady
Focus si pro letošní rok připravil spoustu novinek a podle plánů nám představil nový Focus, který se stal nejočekávanější novinkou tohoto roku. Jako málokomu se Fordu povedlo ututlat informace o motorizaci včetně designu až do poslední chvíle. Model se na světlo světa dostal na kulaté výročí. Přesně před dvaceti lety se totiž představila první generace!
Ford Focus má mnoho typů karoserie potěší mladé i rodiny s dětmi
Focus byl od samého začátku velmi variabilní, proto i tentokrát nám automobilka nechala široký výběr jednotlivých typů karoserie. Zákazníci si mohou vybrat z hatchbacku, praktického kombi i čtyřdveřového sedanu, který se objeví ve vybraných státech. K výběru budou varianty Trend, Titanium a sportovní ST-Line, luxusní Vignale a crossover Active.
Exteriér
Exteriér vozu bude samozřejmě záviset na daném typu karoserie, upravené byly světlomety i chladicí mřížka motoru, která získala sportovnější důraz, se zachováním klasických tvarů Fordu.
Interiér
Uvnitř na nás čekají čisté linie s nejrůznějšími typy materiálů. Horní část palubovky je tvořena z měkkých materiálů, stejně tak jako výplně dveří. Ovladače jsou z leštěného skla a broušeného povrchu. Interiér je opět pozměněn v závislosti na typu výbavy. Například ST-Line bude doplněn o karbonové provedení s červeným obšitím, zatímco Vignale dostane do interiéru luxusní kůži a dřevěné obložení.
Moderní technologie
Za dvacet let ušel Focus pořádný kus cesty. Kdo by si tehdy pomyslel, že čtvrtá generace bude mít na přístrojovém štítu multimediální systém, který se dá spárovat s bluetoothem, ovládaným pomocí osmipalcové dotykové obrazovky, kamarádící se s Apple CarPlay i Androidem Auto?
Jízdní asistenti v akci
Ford se u Focusu pyšní vyšší bezpečností, vyspělým vnitřním prostorem a celkovou lepší aerodynamikou vozu. O komfortní cestování se postará adaptivní tempomat, funkce stop&go, rozpoznání dopravních značek s omezením rychlosti a udržováním si svého jízdního pruhu. LED světla přisvítí do zatáček.
Zákazník nově dostane adaptivní podvozek, který reaguje na verzi Normal a Sport a Eco. Módy uzpůsobují chování plynu, osmistupňovou automatickou převodovku i elektrický posilovač a adaptivní tempomat. Upraví se také tlumiče režimy Comfort a Eco-Comfort.
Motorizace
Litrový tříválec poskytne 74 nebo 92 kW. Objem 1,5 nabídne 11 a 136 kW. Při neúplném výkonu se automaticky vypne jeden válec, kdy odpojení a připojení trvá 14 milisekund. Řidič tak nemá sebemenší možnost zaregistrovat, kdy motor běží na dva nebo na tři válce a kdy dochází k připojení či odpojení. Emise pak pohlcuje standardně dodávaný filtr pevných částic.
Diesel nabízí patnáctistovku s výkonem 70 kW a 88 kW, objem 2.0 nabídne pak 110 kW. Motory pohání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka. Automat disponuje měničem momentu. Cena Focusu startuje na 359 990 korun
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz