
Kvůli přísným emisním normám se dočkáme úprav téměř všech vyšších motorizací v nabídce jednotlivých značek. Motory budou zmodernizovány, některé verze budou vyškrtnuty z ceníků.
Emisní normy s názvem Euro 6c
Už na podzim přijde v platnost dlouho očekávaná a pro automobilky nechvalně proslulá emisní norma Euro 6c, kterou musí projít všechna nově vyráběná osobní auta. Změna se bude také týkat probíhající metodiky měření emisí WLTP.
Součástí nové WLTP je ve srovnání s dosavadním měřením NEDC náročnější metodika měření emisí, při níž se jede rychleji a na delší vzdálenost, měření navíc trvá delší dobu. Stávající motory vyhovují současným podmínkám NEDC, novým pravidlům budou vykazovat vyšší emise oxidu uhličitého, u některých vozů dokonce o pětinu. Navíc v příštím roce přibude k novému měření také porovnání s hodnotami vykazovanými v reálném prostředí.
Automobilky žádaly přesun nové WLTP na rok 2020, to se jim však nepodařilo. Pro ně je tak v mnohých případech nereálné, zmodernizovat některé motorové varianty. Důvodem bude jejich vyškrtnutí z nabídky. Na tuto situaci už ale upozorňovala Evropská asociace výrobců automobilů ACEA v roce 2015.
Automobilka Subaru je nucena stáhnout z prodeje svůj sportovní vůz WRX STI, posledních sto kusů doprodeje proběhne v roce 2019. Evropě se budeme muset na čas s tímto vozem rozloučit, protože datum nového nástupce zatím není znám.

Podobně se rozloučíme také se sportovními vozy BMW M3 a M550i, informace potvrdila přímo automobilka. Přitom M550i se začalo vyrábět teprve loni a jeho výroba bude pokračovat pro trhy mimo evropskou unii. Automobilka plánuje úpravu agregátu i pro evropský trh, termín zahájení nového prodeje zatím neupřesnila.
I Toyota bude muset z trhu stáhnout svůj sportovně laděný Yaris GRMN, který se vyrábí kvůli emisním normám v limitovaném počtu. Aby automobilka splnila počet limitované edice, musí vozy postavit před zahájením platnosti přísnějších norem.
Jak se proti přísným normám chrání automobilky
Razantnější změny nastanou právě u zážehových motorů, které s největší pravděpodobností dostanou filtr pevných částic. Úpravy už potvrdily automobilky Volkswagen, Peugeot, BMW i Mercedes-Benz.
U vznětových motorů jsou již nyní potvrzeny různorodější změny, Renault je nucen zvětšit své motory. Škoda plánuje úplné odstranění nejmenších turbodieselů z nabídky například u Fabie nebo u Rapidu.
Naopak Honda neotálela s vývojem nových motorů a již nyní plánuje inovovaný turbodiesel 1,6 i-DTEC implementovat do Civicu. Silnější čtyřválec dostal přepracované turbodmychadlo, odstraněny byly také hliníkové písty, nahradily je ocelové, motor dostal účinnější solenoidové vstřikování, pracují s tlakem až 1 800 baru.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz