Dynamické tvary nové Audi A6 Avant touží napodobit půvaby tvarů shooting brake. Daří se jí to?
Nová, již pátá generace Audi A6
Audi svůj další, velmi povedený model A6 představila poprvé na ženevském autosalonu, kde se prezentovala pouze v karosářské verzi sedanu. Nyní německá automobilka přichází s ještě půvabnější verzí a to „shooting brake.“ Vůz postavený na rozměrech rozvoru kol verze kombi má pro něj netypický desing.
Příď zůstává stejná, mění se zadní partie
Audi A6 triumfuje nejen přídí, kterou má totožnou s již představeným sedanem, ale také zádí, která se designérům opravdu povedla. Zpátky ale k přední části vozu. Šestiúhelníková maska chladiče kombinuje dva motivy, designéři zúžili část kolem registrační značky, horní část se pak rozšiřuje podobně jako u Audi A7. Diodové světlomety získají zákazníci už v základním stupni výbavy. Vyměnit se však mohou za příplatková Matrix LED světla.
Nový Avant má prudce skloněnou hranu zadního okna, která právě zasahuje do karosářských proporcí shooting brake. Pocit dravosti umocňuje chromovaný doplněk, stejně tak jako ostré linie směřující od přední partie po zadní nárazník.
Interiér posouvá hranice luxusu opět o něco výš
Designéři si se vzhledem interiéru opravdu pohráli a podle našich předpokladů se stane nový Avant trnem v oku všech automobilek, které letos chystají představit své vozy v mezigenerační proměně. Zpracování a výběr použitých materiálů je nesrovnatelný. Na první pohled velmi decentní palubní deska působí díky kvalitnímu řemeslnému zpracování moderně a přitom tak elegantně.
Černý panel v sobě ukrývá 10,1 palcový multimediální systém, který je stejně jako spodní 8,6 palcová obrazovka, natočený na stranu řidiče. Pokud si budete chtít připlatit další obrazovku, můžete si koupit 12,3 palcový displej, instalovaný do přístrojového štítu. Základní verze má analogové budíky, které nás navzdory moderním technologiím stále hodně baví.
V motorizaci hrají prim třílitry
Motory o objemu tří litrů budou v podobě vidlicových šestiválců s přeplňováním. Benzin bude mít výkon 250 kW, dieselový 170 kW nebo silnější 210 kW. Základem bude dvoulitrový 150 kilowattový turbodiesel. Všechny agregáty budou mít mildhybridní pohon. Ten při zpomalování pomocí kinetické energie uloží až 12 kW energii do speciálního akumulátoru. A6 tak může jet setrvačností s deaktivovaným motorem mezi 55 a 160 km/h.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz