Ti, kteří se zajímají o motorky, jistě budou znát tzv. Raketu neboli Triumph Rocket III. Výrobci přišli se zásadní inovací. Je období, kdy se s objemy šetří. Tady se naopak přidává, a to výraznou měrou. 2 458 kubických cm je zaokrouhleno na 2,5 litru ve třech válcích v jedné řadě. Pro motorku vysoký objem, proti autu muší váha. Výkon dělá přes 170 koní a točivý moment je 221 Nm. Do nádrže se vejde 19 litrů paliva. Někomu to nepřijde, že by se nějak výrazně tato motorka změnila, ale to je chyba lávky. Od základů je to nový typ, který se liší i tzv. tělem.
Nejen nádrž, ale i vzhled
Hliníkový rám byl udělaný úplně jinak. Původně to byl nosný a pevnostní prvek. Zadní kolo je drženou jednoramennou kyvkou, do které byl dán kardan. Na obutí je obří guma s rozměrem 240/50 R16. Na předním kole je to 150/80 R17. První kus, jenž byl Triumphem představen, byla limitovaná edice TFC. Limitovaná protože bude pro celý svět vyrobeno pouze 750 kusů. Tím pádem je jasné, že některé z dílů budou mít vyšší kvalitu než dalších kusů ze série. U všech typů by se mělo objevit například LED osvětlení, ABS, kontrola trakce, čtyři jízdní režimy, dotykový přístrojový štít či převodovka o šesti stupních.
Ta má navíc i oboustranné rychlořazení, které umožní přeřadit bez vymáčknutí spojky. Už je známá i cena. Minimálně u edice TFC. Doma v Anglii to bude 25 000 liber, v přepočtu 750 000 Kč. Ovšem přidává se k tomu speciální plaketa s číslem edice, dárkové balení s knihou a věnováním šéfa Triumphu, kožený batoh, plachta do garáže nebo dvě sedla z pravé kůže, jedno pro dvě místa, druhé pro jedno.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz