• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Moto Guzzi V85 TT vs. Royal Enfield Himalayan 450 – duel cestovatelského ducha v jiném pojetí

Jitka Chvapilová od Jitka Chvapilová
11.7.2025
v MOTO články
A A
0
Moto Guzzi V85
Author Limorias, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

V segmentu dobrodružných cestovních motocyklů se často setkáváme s modely, které jdou odlišnou cestou. Dobrým příkladem je souboj Moto Guzzi V85 TT a Royal Enfield Himalayan 450. Oba stroje mají cestovatelský charakter, avšak oslovují rozdílné publikum – jak výbavou, tak výkonem, přístupem i cenou. V tomto článku se podíváme na rozdíly v konstrukci, motoru, výbavě, použitelnosti i celkové filozofii těchto dvou strojů, které dokazují, že cesta je opravdu cíl – ale každý si ji může užít jinak.

Motor a výkon

Moto Guzzi V85 TT pohání vzduchem chlazený dvouválcový motor do V o objemu 853 cm³, který nabízí 76 koní při 7 750 ot/min a 82 Nm při 5 000 ot/min. Jde o klasický Guzzi blok s podélným uložením, což je mechanicky i vizuálně ikonické. Motor má výrazný charakter, dobrý tah v nízkých a středních otáčkách a kultivovaný chod. Je ideální pro dlouhé štreky i svižnou jízdu po venkovských silnicích.

Royal Enfield Himalayan 450 přichází s úplně novým agregátem – vodou chlazený jednoválec Sherpa o objemu 452 cm³, který dává 40 koní při 8 000 ot/min a 40 Nm při 5 500 ot/min. Motor je moderní, lehký, se vstřikováním a rozvodem DOHC. Je ideální pro klidné cestování, každodenní dojíždění a off-road dobrodružství, ale nenabídne výkon na delší dálniční trasy nebo svižnější jízdu ve dvou.

Podobné články

highway 6510320 1280

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025

Převodovka a pohon

Moto Guzzi používá klasickou šestistupňovou převodovku, která je dobře odstupňovaná pro silniční i lehký terénní provoz. Motorka má kardanový pohon, což znamená méně údržby a vyšší spolehlivost na dlouhých cestách.

Himalayan 450 využívá také šestistupňovou převodovku, ovšem s řetězovým pohonem, který je typický pro lehčí adventury. Je to praktičtější řešení pro lehkou konstrukci a snadnou opravu v terénu, ale vyžaduje pravidelnou údržbu.

Royal Enfield Himalayan 450
Author Rouv1505, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en

Podvozek a off-road schopnosti

Moto Guzzi V85 TT je postaven na tubulárním ocelovém rámu, má USD vidlice a centrální tlumič se zdvihy 170 mm, 19″/17″ kola, výšku sedla 830 mm. Motorka se cítí dobře na asfaltu i lehkém šotolinovém povrchu, ale není to hard-enduro. Díky stabilitě a komfortu je výborná pro cestování napříč kontinenty.

Himalayan 450 je navržen jako lehčí adventure stroj s vyššími terénními ambicemi. Disponuje 43mm USD vidlicemi (Showa), zadním tlumičem s progresivním uchycením a 200mm zdvihy, 21″/17″ koly, světlou výškou 230 mm a sedlem v základní výšce 825 mm (nižší verze dostupná). V terénu exceluje svou nízkou hmotností (cca 196 kg plně natankovaný) a ovladatelností.

Výbava a elektronika

Moto Guzzi nabízí v TT verzi velmi slušnou výbavu: plnobarevný TFT displej, tempomat, tři jízdní režimy (Road, Rain, Off-Road), náklonové ABS a kontrolu trakce (verze s IMU), USB port, vyhřívané rukojeti (verze Travel). Kromě toho také vysoký čelní štít, robustní nosiče a bohaté příslušenství.

Royal Enfield Himalayan 450 překvapí svou modernizací. Má 5″ kruhový TFT displej (tzv. Tripper), navigaci s Google Maps, konektivitu přes Bluetooth, USB-C port, dvě mapy motoru (Performance a Eco), vypínatelné ABS na zadním kole. To vše je v základní ceně, což je velmi konkurenceschopné.

Jízdní vlastnosti a ergonomie

V85 TT působí velmi stabilně, komfortně a jistě i při vyšších rychlostech, její motor má silný zátah, ale podvozek zůstává civilní. V zatáčkách je překvapivě agilní, ale stále s cestovatelským zaměřením.

Himalayan 450 překvapí lehkostí ovládání, přirozeným posedem a nízkým těžištěm. Je ideální pro město, šotolinu, lesní cesty a klidné výlety, ale méně vhodná pro vysokorychlostní dálniční přesuny.

Cena a cílová skupina

Moto Guzzi V85 TT se prodává od cca 330 000 Kč, ve verzi Travel, Evocative nebo Guardia d’Onore i dráž. Je určena pro zkušenější jezdce, kteří hledají styl, komfort a evropské zpracování.

Royal Enfield Himalayan 450 je cenově dostupnější, v ČR startuje na 130–140 000 Kč. Je skvělou volbou pro začínající dobrodruhy, cestovatele s rozpočtem a milovníky jednoduché konstrukce.

  • Moto Guzzi V85 TT je klasický cestovní enduro motocykl vyšší střední třídy, který nabízí výkon, komfort, šarm a univerzální využití, včetně dálkových výprav.
  • Royal Enfield Himalayan 450 je moderní lehké adventure enduro, zaměřené na terén, jednoduchost, nízkou cenu a přístupnost pro širší spektrum jezdců.

Záleží, zda hledáte charakter a dálkový komfort (Guzzi) nebo lehkost, dostupnost a dobrodružství bez zbytečné složitosti (Himalayan).

Štítky: hodnocení motocyklůMoto Guzzi V85 TTmotocyklmotorkaporovnání motocyklůRoyal Enfield Himalayan 450srovnání motocyklů
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Harley-Davidson Pan America vs. BMW R 1300 GS – souboj titánů v kategorii adventure

Další příspěvek

Honda Gold Wing vs. BMW K 1600 GT – vlajkové lodě luxusního cestování

Jitka Chvapilová

Jitka Chvapilová

Přispěvatelka obsahem do webových stránek

PodobnéPříspěvky

highway 6510320 1280
MOTO články

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280
MOTO články

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280
MOTO články

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280
MOTO články

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025
motorcycles 8227939 1280
MOTO články

Navigační systémy integrované v helmách s hlasovým ovládáním

18.10.2025
electric scooter 4253800 1280
MOTO články

Modulární bateriové systémy pro městské elektrické skútry

16.10.2025
Další příspěvek
Honda Gold Wing GL 1800

Honda Gold Wing vs. BMW K 1600 GT – vlajkové lodě luxusního cestování

Yamaha XT1200Z Super Ténéré

Yamaha Super Ténéré vs. KTM 890 Adventure – duel středně těžkých adventure motocyklů

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • skoda elroq

    Nejlepší SUV roku 2025: výběr podle užitku a komfortu

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Střet titánů střední třídy: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat vs. Ford Mondeo

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • SUV souboj: Toyota RAV4, Honda CR-V a Nissan X-Trail v detailním srovnání

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Porovnání vozů Škoda Octavia a Škoda Superb: Který je pro vás ten pravý?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

ktm freeride

Elektrická revoluce v terénu: KTM Freeride E-XC vs. Sur-Ron Storm Bee

14.11.2025
ford transit connect

Praktičtí parťáci do práce i rodiny: Ford Transit Connect vs. Renault Kangoo

12.11.2025
iveco s way

Souboj silničních titánů: Iveco S-Way vs. Renault T

10.11.2025
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?