Již v pořadí třetí generace TT přišla na počest jubilejního dvacátého výročí od uvedení první generace. Audi přijde s novým faceliftem a bez vznětového agregátu.
Oslavy 20 narozenin TT se v Audi slaví velkolepě
K jubilejnímu dvacátému výročí od prvního sériově vyrobeného vozu se německá automobilka postavila velmi sympatickým způsobem. Na počest vyrobila modernizovanou třetí generaci, která nese moderní prvky z aktuální podoby vozů značky. Světlomety získaly LED technologii, upravená je také trojrozměrná maska Singleframe, inspirovaná posledními modely. TT dostalo rovněž větší otvory pro přívod vzduchu a to ve všech výbavových stupních.
Modernizace interiéru proběhla tradičním způsobem. Jak už jsme u Audi zvyklí, objevila se zde virtuální palubovka, kterou známe i z nejmenší A1. Překvapením je chybějící středový displej. Audi vysvětluje jeho absenci tím, že se má interiér maximálně zaměřovat na řidiče a další obrazovka by už tento pocit narušovala.
Velmi trendy záležitostí jsou pak výdechy vzduchu, které v sobě ukrývají nastavení teploty a vyhřívání sedadel. Minimalistické pojetí interiéru umožňuje přepravu čtyř osob, zadní sedadla moc místa nenabízejí. Kufr disponuje solidními 305 litry, roadster díky plátěné střeše (která se dá zatáhnout do 50 km/h za pouhých 10 vteřin) nabízí 280 litrů.
Limitovaná edice TT 20 Years
Pro fanoušky a milovníky modelů TT je tu speciální nabídka a to v podobě limitované edice TT 20 years, která nabídne 999 kusů, inspirovanými konceptem Roadsteru. Kolekce získá například nerezové koncovky výfuku a zadní OLED světla a dva speciální odstíny šedého laku. Vnitřek vozu bude dekorován hnědou kůží Nappa s kontrastním prošíváním. Plaketka bude vidět na volantu a řadicí páce.
K dispozici bude také varianta TTS Comepition, vycházející z vrcholové verze TTS. Tato verze bude mít například LED světlomety, pevný spoiler na zádi nebo dvacetipalcová kola s černými disky s červeně lakovanými brzdovými třmeny.
Motory už výhradně bez dieselu
Novou Audi TT budou pohánět výhradně dvoulitrové zážehové čtyřválce a to ve všech výkonových verzích. První s označením 40 TFSI o výkonu 145 kW může být nahrazena silnější variantou 45 TFSI se 180 kW. Motor je poháněn šestistupňovou manuální převodovkou, zakoupit se dá také sedmistupňový automat S tronic. Silnější varianta pak bude k dostání s pohonem 4 x 4. Nejsilnější motor nabídne výkon 225 kW, který má pohon všech kol quattro a je poháněn automatem.
Vrcholová TT přijde v přepočtu na cca 1,4 milionu korun, základ se dá pořídit za zhruba 900 tisíc. První nadšenci si mohou vůz rezervovat už v září, na trh dorazí koncem letošního roku.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz