

Britská automobilka Jaguar, specializující se na luxusní vozy, představila v minulých dnech svůj první elektromobil s názvem I-Pace. Tento crossover dostal řadu zajímavých funkcí, na které si rychle zvyknete.
První zmínky už v roce 2016
O tom, že Jaguar chystá svůj první elektromobil v podobě velkého crossoveru, se špitalo už v roce 2016. Nyní britská automobilka ukázala světu finální verzi svého středně velkého SUV, které bude jistě patřit mezi nejlepší elektromobily současnosti. Automobilka se nechává slyšet, že jde o přímého konkurenta Tesly Modelu X, co nám tedy nabízí?
Při premiéře se k modelu I-Pace vyjádřil Dr. Ralf Speth, CEO Jaguar Land Rover. Ten říká, že zatímco ostatní automobilky o svých plánech do budoucna pouze hovoří, oni ji v Jaguáru budují. Dále se nechal slyšet, že se značka ubírá svým, originálním směrem a zcela ignoruje zažitá pravidla. Proto vznikl také nový Jaguar I-Pace, který má pomoci ke zdravějšímu životnímu prostředí a má výrazně přispět k lepší budoucnosti!
Dynamika, výstřednost a nejnovější prvky
Exteriér vozu působí velmi dynamicky a sportovně. Originální provedení svažující se střechy, používající se u typu karoserie kupé, dává tomuto crossoveru přesně to, o čem mluví Speth ve svém prohlášení. Automobilka jde zkrátka svou cestou. O tom hovoří také čísla. Koeficient čelního odporu činí pouhých 029 Cx. Ačkoli je vůz konstrukčně vyroben pro nejmenší odpor, byly mu zanechány typické prvky masky chladiče i umístění loga. Extra velké prolisy na dveřích, doplněné o výrazné sportovní černé prvky se stříbrným nápisem Jaguar umístěného na předních dveřích, bude dalším, charakteristickým znakem vozu. Zezadu nás baví protáhlé LED světlomety do boků i spoiler v horní části.


I-Pace je podle výrobce řazený do středně velkých SUV, ale díky typu pohonu a předsunuté kabině dává pasažérům pár čísel uvnitř kabiny k dobru. Uprostřed místo klasického tunelu najdete odkládací schránku a pod sedadly zase stolek a odkládací prostor pro notebook.
Nudíte se? Tak se dejte s autem do řeči…
Přístrojová deska podobná kokpitu disponuje multimediálním systémem Touch Pro DUO. S řidičem komunikuje prostřednictvím dotykové obrazovky. Zeptejte se, na co chcete. Auto dokáže se svým majitelem komunikovat pomocí hlasové služby Amazon Alexa. Vozu se stačí zeptat, zda je zamčený, jaká je úroveň nabití nebo jestli stav akumulátorů bude stačit na zvolenou cestu.
Tvůrci poukazují na propracované a intuitivní ovládání. Na místo určení vás doprovodí vyspělá navigace, která vyhodnocuje typografii zvolené trasy. Pro zvolení nejvhodnější alternativy vypočítá z postřehů posledních cest a stylu jízdy tu nejlepší pro vás. Na základě předešlých dat pak řidiči nabídne přesné informace o dojezdu a stavu nabití akumulátorů.
Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 90 kWh s 432 články typu „pouch cell,“ slibující dojezd až 480 km. V rychlonabíječce si úplně vybité akumulátory nabijete za 45 minut na 80%, přičemž čtvrt hodina vám zaručí posun o sto kilometrů dále. Doma si auto nabijete za deset hodin.
Zrychlení z nuly na sto slibuje za 4,8 sekundy, na každé nápravě je použitý jeden elektromotor. Auto disponuje výkonem 294 kW a 696 N.m. točivého momentu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz