
Yamaha svým fanouškům představuje zbrusu novou elektrickou motorku s označením TY-E. A že jde o opravdu nadupaný kousek, svědčí fakt, že se utká v šampionátu IM Trial-E Cup!
Yamaha se pečlivě připravuje na závody FIM Trial-E Cup
Nový seriál závodů FIM Trial-E Cup se uskutečnil už minulý rok ve Francii a Yamaha pro něj připravila zcela unikátní motocykl pod označením TY-E. Podílí se na něm tým inženýrů od Yamahy Evolving R&D, který se specializuje na zcela nové projekty.
Proto se na motocyklu objevil zcela unikátní kompozitní rám z polymeru, vyztužený uhlíkovými jádry, nesoucí označení CFRP. Tato konstrukce a použité materiály dovolují zachovat co nejužší stavbu motorky a instalaci mimořádných dílů, v tomto případě elektromotor.

Motor poháněný elektrikou
Je spojen s více-lamelovou mechanickou spojkou. Tato kompozice je ve světě současných elektrických motorek zcela revoluční! Nabízí tak jezdci neuvěřitelné jízdní vlastnosti. Výkon motoru zabírá od volnoběžných otáček. Komunikovat bude na extrémním terénu, zdolá každou překážku a dokáže citlivě dávkovat svou sílu podle aktuální potřeby díky použití nové spojky.
Motor je poháněn výkonnou Li-Ion baterií, usazenou nad motorem v místech, kde se běžně instaluje palivová nádrž. Pohotovostní váha motocyklu nedosahuje ani hranice sedmdesáti kil. Rozvor kol je pak 1 310 milimetrů s celkovou délkou 2 003 milimetrů a šířkou 1 130 milimetrů. Už nyní jsme přesvědčeni, že rozměry a výkon budou svého nového majitele hodně bavit. Světlá výška motocyklu je pak 350 milimetrů.
Kdy se Yamaha TY-E poprvé ukáže?
Setkat se s ní můžeme už na prvním závodě Trial-E v Auronu ve Francii a to ve dnech 14. a 15. července a později 20. a 21. července v Belgii Comblain au Pont. Do sedla tohoto stroje se posadí zkušený jezdec, japonský vicemistr ve třídě IA Super Kenichi Kuroyama.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz