Představujeme nový Citroën C5 Aircross pro evropský trh!

0
473
citroen C5 aircross
Zdroj foto: parkers

Právě přichází do Evropy nový Citroën C5 Aircross, který už asi rok brázdí ulice v Číně. Jakou výbavu má pod kapotou a čím zaujme oproti jiným SUV v segmentu?

Nový Citroën C5 Aircross nahrazuje C5 sedan a kombi

Automobilka Citroën se pomalu ale jistě zbavuje sedanu a kombi s označením C5. Toto označení nově získá dlouho očekávané SUV C5 Aircorss. Vůz už necelý rok jezdí ulicemi Číny a právě nyní přichází také na evropský trh. Francouzský výrobce láká na bohatou základní výbavu a nespočet designových variant pro individualizaci každého vozu. Bude to stačit k tomu, aby se vůz stal dobře prodávaný mezi ostatními vozy ve své třídě?

Výběr z dvaceti asistentů

Autonomita vozů se skloňuje každý pádem, proto ani francouzský Citroën nehodlá zůstávat pozadu. Svým zákazníkům nabízí dvacet prvků pro snazší řízení. Nejzajímavější je prvek Highway Driver Assist, umožňující řidiči jezdit v druhém stupni autonomního režimu. Aktivní bezpečnost zajišťují kamery za čelním sklem a radar. Active Safety Break pro změnu rozpoznává chodce a automaticky sníží rychlost při riziku střetu s nimi.

citroen C5 aircross
Zdroj foto: parkers

Citroën sází na luxusní pohodlí

Citroën C5 Aircross láká na komfort. Vůz má být podle značky nejpohodlnější SUV ve své kategorii a to nejen díky pohodlným sedačkám Advanced Comfort s maximální izolaci nerovností, ale také díky podvozku, vybaveném systémem Citroën Advancet Comfort. Tento systém má například odpružení tlumičů s dorazy Progressive Hydraulic Cushion. V praxi tlumiče s proměnnou tuhostí reagují na zdvih kola. Když je zdvih malý, tlumič změkne, v opačném případě se aktivuje přídavný hydraulický doraz, který je tužší, než samotný tlumič.

Co je pod kapotou

Citroën C5 Aircross je poháněn nejmodernějšími agregáty, splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6.2. Tříválcový motor o objemu 1,2 litru 130 PuerTech nebo PureTec 180 bude komunikovat s manuální šestistupňovou převodovkou, motory BlueHDi 130 a 180 budou řízeny buď manuálem, nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Od roku 2019 bude možné vůz zakoupit také ve verzi Plug-in hybrid PHEV.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here