Evropský patentový úřad dostal od automobilky Ferrari žádost o patent na nový čtyřválcový motor. S největší pravděpodobností je to nepřímo potvrzená informace o tom, že značka pracuje na modelu Dino.
Motor bude mít speciální funkce
Zpráva o tom, že Evropský patentový úřad dostal od automobilky Ferrari žádost o registraci nového vozu, obletěla svět rychlostí blesku. A nepůjde jen tak o ledajaký motor. Turbína v turbodmychadlech bude vyrábět elektřinu z výfukových plynů a kompresor bude stlačovat nastávající vzduch. Toto turbodmychadlo bude patrně patřit do nového řadového čtyřválcového motoru. Informace vycházejí z podložených patentových obrázků, které zveřejnil Evropský patentový úřad.
S největší pravděpodobností výrobce tohoto motoru nahradil hřídel turbodmychadla generátorem a elektromotorem. Principem tohoto motoru bude roztáčet výfukovými plyny turbínu, která otáčí generátorem. Vyvinutá energie bude ukládána do baterií. Navíc turbína a kompresor nejsou propojeny hřídelí. Turbína otáčí generátorem, který nabíjí baterie a získaná elektřina může pohánět kola elektromotorem nebo jiným elektromotorem roztáčí elektrokompresor.
Elektrokompresor oproti klasickému turbodmychadlu, jehož funkce známe od jiných výrobců elektromobilů, pracuje na trochu jiné bázi. Od italského výrobce nejde pouze o rekuperaci při brzdění vozidla.
Čtyřválec použilo Ferrari do svého vozu už v padesátých letech minulého století
Automobilka Ferrari již podruhé sází na čtyřválec. Poprvé se tento motor objevil v padesátých letech minulého století ve formuli 2 a v závodních vozech na světovém šampionátu sportovních vozů. Použití nového motoru Ferrari zatím není známo, ale podle odhadů by se mohlo jednat o vývoj motoru pro základní model Dino. Nebo může být motor použit do vozů Maserati nebo Alfu Romeo. Obě značky připravují nové modely, všechny varianty jsou proto reálné.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz