Japonská automobilka Toyota nyní pracuje na nových technologiích, které se co nevidět ukážou v nových modelech. O jakých vychytávkách je řeč?
Toyota sází na nejmodernější technologie
Nejvýznamnější automobilka světa Toyota, chystá pro své zákazníky nové technologie. Značka se stala v minulých letech průkopníkem hybridních technologií i jízdních asistentů a své prvenství si hodlá udržet i nadále.
Nová bezstupňová automatická převodovka
Hybridní motory už jsou dávno v provozu, tak je nejvyšší čas, zaměřit se na další moderní technologie. Toyota právě představila svou bezstupňovou samočinnou převodovku Direct Shift-CVT. Jedná se o první ústrojí typu CVT s rozjezdovým převodem. Tento systém má pomoci přenosu sil u prvních převodových stupňů. Systém například odstraní nepříjemné škubnutí vozu při sešlápnutí plynového pedálu i klidný a pohodlný chod při rozjezdu.
Spojka má nově vyšší převodové stupně, které mají zvětšené rozpětí. Například u dvoulitrových motorů lze díky rozsahu převodových poměrů dosáhnout na úroveň 7,5. Ústrojí má také jiné rozměry. Nově je použit menší průměr řemenic, kratší je i řemen, který má i užší úhel. V praxi se zlepší rychlost řazení o 20%.
Zážehový motor Dynamic Force Engine
má výkon dva litry se čtyřmi válci. Motor používá novou technologii superrychlostního spalování a systém variabilního řízení. Agregát bude mít samozřejmě vyšší výkon a menší spotřebu s vyšším točivým momentem od nejnižších po nejvyšší otáčky, navíc splňuje vysoké požadavky na nízké spalování emisí.
Novinka se objevila také v hybridním agregátu, kde je použit dvoulitrový motor, s nižšími rozměry i hmotností. Při akceleraci snižuje agregát otáčky a současně čerpá více elektřiny, která ve výsledku bude mít lineární akceleraci a výkonnější zrychlení.
Nový pohon všech kol
Pokud patříte mezi milovníky vozů s pohonem na všechna kola, která vás bezpečně přepraví na kterémkoli povrchu, pak se zaměřte na novou technologii od Toyoty, která slibuje lepší ovladatelnost, stabilitu i terénní schopnosti svých vozů.
Benzinové agregáty dostanou pohon na všechna kola s dynamickým vektorováním točivého momentu, co znamená nezávislé rozdělení točivého momentu mezi levým a pravým zadním kolem, komunikující s řidičem na kterémkoli povrchu v dané situaci.
Nově je použit systém odpojování, který vůbec jako první na světě využívá rohatkové zubové spojky na hřídelích předních i zadních kol, vedoucí ke snížení spotřeby paliva. Pohon všech kol dostanou také hybridní verze, které dostanou systém E-Four. Tento systém zvyšuje celkový točivý moment o 30% přenášeným na zadní kola, poháněná elektrikou.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz