Vozidlům typu SUV se v posledních několika letech dostalo obrovské oblíbenosti. Účel těchto sportovně užitkových vozidel je spojit prostorný praktický interiér, pohodlné cestování a to vše zkombinovat se schopností jízdy mimo silnici. Výsledky této snahy ale většinou připomínají nevzhledné krabice se slabými motory. Navíc jsou jejich terénní schopnosti vesměs jen velice omezené. To zkrátka nejsou vlastnosti, které by ohromily pravého milovníka aut. Své SUV se rozhodla vytvořit i italská automobilka Lamborghini. Jejich recept je zdánlivě jednoduchý. Vlastnosti svých ikonických supersportů se rozhodla zkombinovat s praktičností klasického SUV. Takto vznikl model Urus.
Uspokojí petrolheady i přátele zeleného údolí
Urus bude nabízen s 2 zcela odlišnými typy pohonu. Začneme tím zajímavějším. Motor V8 4.0l se dvěma turby a výkonem 650 koní. Mnozí z vás se určitě ptají, proč Lamborghini ustoupilo od pro značku klasického atmosférického motoru. Osazení turby umožňuje modelu Urus podávat obrovský kroutivý moment. Díky tomu nezůstane stát v pár centimetrech sněhu nebo na hromádce písku. Druhý nabízený typ motorizace bude hybrid. Urus bude navíc úplně prvním modelem Lamborghini s tímto typem pohonu. A tím také zůstane do roku 2022, kdy by se k němu měl přidat Huracán.
Střechu byste odřít neměli
Podvozek disponuje moderní technologií anti-roll. Jsou to v podstatě elektronicky ovládané tlumiče, které mají schopnost utlumit jakékoliv naklánění vozu při zatáčení ve vysoké rychlosti. Výrazně to přispívá celkovému komfortu při rychlé jízdě. Navíc je k dispozici celkem 6 módů pro nastavení podvozku pro rozdílné podmínky: Strada (silnice), Sport, Corsa (okruh), Sabbia (písek), Terra (hlína) a Neve (sníh).
Jako supersport na steroidech
U modelu Urus můžete stále obdivovat charakteristický vzhled vozidel této legendární značky. I přesto, že je nepoměrně větší. Podle značky je to přirozená evoluce, která obohatila klasické exotické tvary o velkou dávku funkčnosti. Pravdou je, že vzhled produkčního modelu prošel od prototypu z roku 2015 velkým množstvím designových úprav. Agresivní přední nárazník a jeho masivní prostupy pro vzduch na chvilku zastaví snad každého, koho auta alespoň trochu zajímají.