Při výběru nových pneumatik se nemůžeme zaměřit pouze na značku nebo na výslednou spotřebu paliva. Musíme si uvědomit, jaké parametry musí pneumatika splňovat při našich vyjížďkách ať už na sinicích a dálnicích, ale také v horším terénu a při nejrůznějších povětrnostních podmínkách.
Při nákupu pneumatik srovnávejte!
Zákazníci se při nákupu pneumatik často nechávají strhnout lavinou procentuálních čísel nejprodávanějších či dokonce nejlevnějších pneumatik. Na čísla raději zapomeňte a zaměřte se na srovnání nových produktů a na největší rozdíly mezi pneumatikami, které se projeví během jejich užívání po celé roky.
Pneumatiky se opotřebovávají každým kilometrem
Zákazníci si často neuvědomují fakt, že pneumatika se opotřebuje ne každým rokem, ale každým ujetým kilometrem. Na výběr je řada (ne)kvalitních výrobců, kteří zaručují užitnost pneumatik po celá léta.
Testy pneumatik
Při výběru pneumatik se ideálně řiďte podle testů nových pneumatik a pneumatik s hloubkou dezénu 2 mm, které provádí organizace TÜV SÜD(1
Brzdění na mokru
V kategorii nových i opotřebených pneumatik se ukázala jako nejideálnější varianta pneumatika MICHELIN Primaci 4. Ta zaručuje zákazníkům efektivní brzdné vlastnosti na mokrém povrchu a to o 0,9 m v případě nových a o 2,8 m v případě opotřebených pneumatik. Za ním pak skončily testované pneumatiky BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5; DUNLOP BLURESPONSE; GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE a PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.
Stejně tak MICHELIN Primacy 4 vyhrála při délce životnosti, v organizaci DEKRA, které ukázaly, že průměrný kilometrový proběh pneumatiky je kolem 18 tisíc kilometrů delší než u běžně prodávané konkurence.
MICHELIN se v minulých letech stal terčem kritiky u svých nejvýznamnějších konkurentů, když se zástupci značky nechali slyšet, že MICHELIN vydrží mnohem déle, než jejich konkurence. Na základě tohoto tvrzení se vytvořila také vlna kritiky ze strany uživatelů a tak byly pneumatiky podrobeny nezávislým testům německého časopisu, kde MICHELIN skutečně vyšel jako ideální varianta.
Co je podle výrobců opotřebená pneumatika?
Opotřebovanou pneumatikou se rozumí pneumatika se zývající hloubkou dezénu 2 milimetry. Pokud opotřebená pneumatika obstojí v testech, je používána ta s hloubkou 2 milimetry v porovnání s novými pneumatikami. U testů se pak soustřeďuje pozornost na chování a přilnavost pneumatiky na mokru, sněhu a kluzkém povrchu i brzdná dráha.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz