Konečně se automobilka Tesla dostala na požadovaných 5000 kusů vozidel za týden. Elonovi se tak splnila vize po dlouhých měsících.
Vyrobit týdně 5 000 vozů Modelu 3 je realitou
Když Elon Musk poprvé vyslovil přání, vyrobit týdně přes 5 000 vozů nevěděl, že se na své plány dostane až za dlouhé měsíce. Slib nesplnil minulý rok, ani v prvním čtvrtletí letošního roku. Až poslední týdny ukázaly požadovanou cifru, ba dokonce o něco víc. Aktuálně automobilka Tesla vyrábí týdně 5 031 kusů Modelů 3.
Tesla Model 3 je klíčovým vozem pro Teslu
Automobilka se v posledních letech dostávala do finančních a existenčních potíží. Pro ni je Model 3 klíčovým vozem. Už dlouhé měsíce před spuštěním samotné výroby bylo zaplaceno několik tisíc modelů dopředu v podobě záloh. Někteří majitelé svůj vůz do dnešních dní nedostali. V některých případech ani po roce od zaplacení zálohy. Není divu, že své objednávky stáhli a požadovali vrácení peněz zpět. Jednalo se podle nepodložených informací až o třetinu objednávek.
Přitom pro automobilku je výroba klíčová. Elon si je moc dobře vědom toho, že pokud se nedostane na hranici 5 000 vyrobených Modelů 3 týdně, je stále ve ztrátě. Cokoli navíc je pak pro automobilku zisk.
První čtvrtletí vykazovala značka výrobu 2 500 kusů vozů a za čtvrt roku je to dvojnásobek. Na povrch z výroby vyplouvají informace, že Model 3 se může potýkat s problémy, protože je kvalita automobilů mizerná. Nejhůře je na tom lakovací linka, která výrobu nestíhala a tak se můžou zákazníci potýkat s nedostatky právě na karoserii vozu. Nově má lakovna nové útočiště v podobě nového stanu za továrnou. Jestli má být narychlo postavený stal ideální variantou, je asi velmi ožehavé téma…
Na karoserii byly provedeny dodatečně některé úpravy
Podle techniků z Tesly je na Modelu 3 mnohem více svárů, než je zapotřebí. Proto se během výroby upravil postup, při kterém se z původních 5 300 svarů upravila výroba na pouhých 5000. Zkoordinovat 300 svárů je celkem vysoké číslo. Podle konstruktérů automobilky Tesla je však nyní vůz připravený k dokonalosti a výrobní linky pracují na plno. Výroba se v žádném případě nepromítá na kvalitu vozů, říká automobilka.
Z Tesly odešel hlavní konstruktér všech modelů
Podle agentury Bloomberg z Tesly v minulých dnech odešel klíčový technik, který se podílel na všech modelech. Doug Field si vzal šest týdnů dovolené, ze které se už do firmy nevrátil. Doug byl poslední dobou velkým kritikem celého systému firmy Tesla a odmítal slibovat nesplnitelné. Rozhodl se pro opuštění automobilky, kam přišel z Applu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz