Duhová auta už dost možná nebudou jen vzpomínkou na devadesátky, Volkswagen Polo představuje Harlekin

0
146
Zdroj foto: Thomas doerfer, CC BY-SA 3.0 <http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/>, via Wikimedia Commons

Volkswagen Polo: I když už automobily s odlišně zbarvenými dveřmi nebo karoseriemi přestávají být na našich cestách výjimkami, sáhnete-li u každého dílu po jiné barvě, setkáte se nejspíš jen s poznámkami o vykradeném vrakovišti. Ovšem jak se zdá, nizozemský importér VW si z toho příliš nedělá. Rozhodl se totiž navázat na jednu ze svých polozapomenutých (a dlužno říci že nepříliš úspěšných) edic z 90. let.

Na moderní nudnou šeď zapomenete

Ať chceme nebo ne, současná nabídka vozů je spíše nudným extrémem. Mezi nejvyhledávanější barvy totiž patří tmavě modrá, šedá apod. Zkrátka nic, čím bychom oslnili. Možná to trochu souvisí s tím, že „nechceme být vidět“ a podvědomě si myslíme, že nezvykle zbarvené auto na sebe upoutá zloděje a nejrůznější lapky. Ale ve skutečnosti je to spíše naopak. Vzhledem k tomu, že výrazně zbarvená auta si snadno zapamatujeme, budeme věnovat i větší pozornost tomu, co se děje okolo nich. Takže uvidí-li zloději v řadě tři šedivé Škodovky a jednu červenou, sáhnou s větší pravděpodobnostní po šedých myškách.

Ale to jen tak na okraj. Volkswagen velmi pravděpodobně na podobné studie necílí, mnohem spíše chce něčím zaujmout. A jak se mu to daří?

Barevný jako Harlekýn – možná až moc

Jestliže vám něco říká Commedia dell’arte  alias (v překladu z italštiny) „komedie profesionálních herců“, určitě vám není postava Harlekýna neznámá. Sluha některého z pánů, bláznivě zamilovaný do Kolombíny, se škraboškou – a samozřejmě pestrobarevným kostkovaným oblekem. Není proto divu, že si Volkswagen  z roku 1995 „s každým dílem jinak nalakovaným“ zvolil pro svůj název právě jméno této postavy.

A věřte nám, rozhodně nepřeháníme. Křiklavě žlutá, tyrkysová, vášnivě červená, námořnicky modrá… Už jedna jediná z těchto barev by stačila oko zvídavého diváka dostatečně zaujmout. Ovšem Volkswagen Polo Harlekin si je  k ruce jednoduše bere všechny.

Zdroj foto: Sjoerd95, CC BY-SA 3.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0>, via Wikimedia Commons

Překvapení jako součást know-how, nikdy totiž nevíte, jaké Polo vám dorazí

Původně vůbec nešlo o projekt plánovaný pro prodej. Volkswagen Polo Harlekin totiž vznikl jako projekt jeho zaměstnanců. Měl přitáhnout pozornost – jako takový jezdící bilboard. Ovšem zájem zákazníků byl poměrně velký, takže bylo velmi záhy vyrobeno rovných 1 000 kusů. Později se toto číslo zastavilo na 3 806 vyrobených Polech.

Ovšem ani tedy nepanovala žádná nuda. Existovaly totiž hned čtyři barevné edice a při objednávce nebylo možné si preferovaný vzhled vybrat. Do poslední chvíle jste si tak nemohli být jistí tím, jaký Harlekin vám dorazí. To by dnes už u většiny konzervativních zákazníků neprošlo. Nad svými životy zkrátka chceme mít kontrolu. Bereme se vážně a svá auta chceme mít přesně taková. Tehdy, v době uvolnění, to však vcelku fungovat mohlo.

Tohle auto bylo totiž odvážné i na svou dobu. Jedna z oblíbených zkazek praví, že v Nizozemsku zastavili policisté jednoho řidiče jen proto, aby se podívali, jakou barvu má jeho auto zapsané v techničáku.

A mimochodem, stejná „pocta duze“ by na vás čekala i ve chvíli, kdybyste se rozhodli nakouknout dovnitř.  Volkswagen to měl zkrátka vychytané po všech stránkách.

První zkušební vlaštovka – pak se uvidí

Dnešní doba si barvy žádá, takže nejspíš nepřekvapí, že Harlekýni jsou opět v prodeji. Tedy skoro. Když mluvíme o tom Nizozemsku – Volkswagen Polo Harlekin se v této zemi nikdy oficiálně neprodával. Možná proto se barevný experiment z devadesátek rozhodl zopakovat právě nizozemský importér. Prozatím je vyroben pouze jediný kus – a to samozřejmě z nejnovější generace Pola. Pokud se však koncept osvědčí a kupující o něj budou mít zájem, bude výroba obnovena. Takže se dost možná těchto nevšedních krasavců na silnicích opět dočkáme.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here