Škoda Octavia je oblíbeným modelem pro nejrůznější úpravy a přestavby. Jednou takovou prošla tahle bílá kráska, která po generální přestavbě získala 301 koní.
Zbrusu nová Škoda Octavia RS
Model Octavia RS pohání v sériové výrobě nejrychlejší agregát o objemu dvou litrů TSI s výkonem 245 koní. Pokud se chcete přehoupnout přes maximální 235 km/h, musíte svůj vůz dát do vyladěn na úctyhodných 301 koňských sil.
RS 301 z rukou BSR
Tuningový úpravce motocyklů BSR v českém zastoupení upravil model Octavie, které bylo dáno do vínku kromě výrazných kol s vytáhnutými červenými šrouby, obutými do devatenáctipalcových pneumatik s celkovou váhou 9,3 kg, také snížený podvozek, super zvučný výfuk a dvě koncovky výfuku s průměrem 100 milimetrů. Tuningový ráz podtrhují super moderní polepy se jmény zvučných světových značek, kterými je Octavia RS doslova prošpikována jejich novými komponenty.
Vyladěný motor s novými prvky
Nové Octavii RS 301 byl dán upravený motor. Ten dostal nový přívod vzduchu pomocí mezichladiče stlačeného vzduchu intercooler. Navíc je zde použito nové karbonové sání Forge Motorsport se silikonovou hadicí spojující sání.
Motor komunikuje s manuální převodovkou o výkonu 221 kW a 421 N.m. Do vozu byly použity i sériově vyráběné komponenty, jako například spojka. Upraveny jsou brzdy, které mají pancéřové hadice. Úprava má za důsledek lepšího dávkování a pedál má prý podle tvůrců přirozenější chod.
Jak už bylo řečeno, Octavia RS 301 dostala super zvučný výfuk s klapkou, kterou lze přepínat skrytým tlačítkem schovaným ve schránce před řadicí pákou. Zvuk ve středních otáčkách je však natolik výrazný, že úprava není potřeba. Upravená verze podle výrobce má jet až 330 km/h, technicky vzato by se z ní 300 km/h vymáčknout dalo.
Interiér zůstal zachován, je zdoben pouze dvěma logy švédské tuningové firmy BSR a jsou zde použité červené bezpečnostní pásy vepředu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz