Jak dopadl Škoda Karoq v minitestu? Prozradíme vám vychytávky i úskalí, které s vozem zažijete v běžném provozu.
Vychytané maličkosti
Škoda Karoq je alternativou Škody Yeti. Náhradník je to opravdu na úrovni. Nejen že je mnohem větší, i když velikost a samozřejmě hmotnost 1,3 tuny s výkonem tříválcového motoru 115 koní a 200 N.m není zrovna pro závodníky to pravé ořechové, ale má i dobré vychytávky, které potěší. Nás třeba baví za příplatek použité zadní sedačky, které lze měnit do všech pozic. Kromě pohodlí v interiéru je k dispozici opravdu velký kufr, který ocení zejména rodiny s dětmi.
Dost místa (ne)jen za volantem
Interiér nabízí dostatek prostoru i na zadních sedadlech. S postavou kolem 190 cm vám před koleny příliš místa nezůstane, ale nad hlavou je ještě pořád dostatek prostoru. Chodidla se vejdou pod přední sedák, aniž bychom si neodřeli špičky bot ani nárt, a tak s chutí vyrážíme na první delší výlet.
Za volantem se tyčí skvěle uspořádaná palubní deska, zpracovaná v precizním provedení. Budíky analogové přístrojovky s bílou grafikou čísel, lemovaných černou barvou, působí elegantně. Zbytek už je tak nějak typickým designem Škody, který neurazí, ale ani neohromí. Oproti Yetimu, který byl výrazný po všech stránkách, se Karoq ztratí v davu podobných vozů. Pokud neprahnete po pozornosti, vůz pro vás bude jako stvořený.
Slabý motor v robustním voze Škoda karoq
Použitý motor, litrový tříválec je použit vlastně z donucení, a to díky emisním normám. O to víc si konstruktéři dali práci s jeho zvučností. Motor se podařilo dobře utlumit. Po nastartování, kdy si motor sedne do neutrálních otáček, není téměř vůbec slyšet. Vědět o sobě dá hned při rozjezdu, kdy vám na přístrojovce šipky radí, jak řadit.
Motor se chová přesně podle očekávání. Brzké rady k přeřazení vedou k jakému si dunění. Následné spadnutí otáček na 1200 až 1500, nedovolí příliš velké akceleraci a tak musíme řadit dle vlastní intuice. Pokud řadíme dle doporučení, nesmíme očekávat příliš velký zátah. Motor začne reagovat někde v rozmezí 1800 až 2000 otáček za minutu, to je však podle počítače hranice, kdy byste měli nechat motor zase klesnout.
Jak je to s průměrnou spotřebou
Při plném nasazení vozu ve městě se klidně dostanete na 8,5 litru v závislosti na tom, zda máte štěstí na zelenou vlnu. Pokud jezdíte plynule, klidně se dostanete na pouhých 7,4 litru na stovku. Průměrná spotřeba udávaná výrobcem by měla být 5,3 litru na sto. To se podaří pouze volnou jízdou za městem, jinak si Karoq řekne něco kolem 6,5 litru na sto.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz