Jen málokterá značka je v posledních letech pod pečlivým hledáčkem lovců senzací tak často, jako právě Tesla. Ale mnohdy je to paradoxně kvůli tomu, že se snaží maximálně vyjít vstříc svým zákazníkům.
To je i případ Modelu 3. Majitelé předchozích verzí si totiž stěžovali, že topení nestačí v zimě komfortně vyhřát celý interiér, takže je jim zima. A nebyli by to vývojáři od Tesly, aby se hned nepustili do řešení. Ovšem něco se asi trochu nepovedlo.
Auto, které se vám pod nohama změní v saunu
A to doslova. Právě zima od nohou totiž byla v předchozích stížnostech zmiňována nejvíce. A co na to tedy Tesla? Inu, přidala na topení – a to právě do prostoru nohou. Navíc si vše pojistila i šikovným vestavěným senzorem, který se postará o to, aby byly vaše nožky vždy maximálně zahřáté. Tedy – měl by se postarat. Skutečnost je bohužel trochu jiná.
Nefunguje vám senzor? Neotvírejte skříňku
Bohužel senzor není umístěn právě šikovně. Pokud totiž otevřete středovou schránku vozu, prakticky ho zablokujete. A to pořádně. Bude si potom myslet, že je v autě stále zima a prostor pro nohy vám vyhřeje na saunových 50 °C. A to i navzdory tomu, že zbytek interiéru je temperován jen na nějakých 22 °C.
Při navrhování Tesly si nejspíš tento problém nikdo neuvědomil. Ale co – chybička se přece stane každému, stačí tedy nenechávat kryt středové skříňky otevřený během jízdy. Nic složitého a majitelům Modelu 3 to koneckonců v oficiálním vyjádření doporučuje i samotná Tesla. Ovšem pokud si myslíte, že tím je celý problém vyřešen, pak se šeredně pletete.
V krytu to prý není… Alespoň to říkají uživatelé
Jinými slovy – návod Tesly by se dal shrnout jako: nic neotevírejte a budete v pohodě. Ovšem zkušenosti lidí mluví zcela opačně. Nohy jako v sauně mají totiž i ti, kteří na onu inkriminovanou součástku vůbec nesahají. Někteří nadšenci provedli i měření teploty v prostoru nohou nejprve bez otevřeného krytu skřínky a poté s ním. A výsledek? Prakticky totožný! Tesla nám tu tak zase trochu mlží.
A co je horší – rozhodně nejde jen o Model 3, jak tvrdí oficiální zprávy. Na internetových sítích se lze setkat s tvrzením dalších uživatelů, kteří podobné potíže pociťují i u jiných modelů. Ne vždy je tedy řeč o oněch 50 °C, ovšem přehřívání nohou je vážný problém i při mnohem nižších teplotách. Negativně to působí na vaše cévy, na řízení a celkovou únavu a pozornost (protože jen těžko budete 100 % fit, když se cítíte nekomfortně) a v úvahu je nutné vzít také zápach, který zná z propocených bot snad každý.
My jsme chybu neudělali – to ti druzí
Tesla se však uznání tohoto problému brání zuby nehty. Podle ní se vše vyřeší prostě tím, že lidé nebudou otvírat dvířka středových skříněk, která blokují senzor. A toto doporučení platí i pro auta, která ani onen senzor ani dvířka nemají. Úsměvné? Možná ano, kdyby se nejednalo o tak drahé automobily.
V zásadě se ale nejspíš není čemu divit. Model 3 je svými problémy doslova proslulý. Uživatelé si stěžují na velmi rychlé reznutí, čas od času někomu za jízdy upadne volant, lak se rychle odlupuje a bledne, přední i zadní světla se díky zatékání zamlžují, k sestavování se používají nejenom odlišně vyvedené šrouby, ale celé díly interiéru… A tak bychom mohli ještě chvíli pokračovat. A teď ještě ke všemu Tesla osazuje svá auta vadnými tepelnými senzory.
A o nějaké garanci kvality si už také můžeme nechat zdát. Zatímco donedávna platilo, že v případě nespokojenosti vám budou všechny peníze vráceny, dnes je tato praxe upravena. Ano, při nákupu stornovaném do sedmi dnů vám sice peníze vrátí, ale další Teslu si můžete objednat nejdříve za rok – a to výhradně ve vyšší (a dražší) modelové řadě, než na jakou jste měli zálusk předtím. Jestli tohle není onen příslovečný poslední hřebíček do rakve, tak asi už nic.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz