Suzuki při sestavení nejnovějšího stroje GSX-R 1000 prohlásila, že jde o nejlepší GSX-R v historii značky. A měla pravdu!
Při prvním představení konceptu si bylo Suzuki svou novou GSX-R 1000 naprosto jisté. Konstruktéři o ní hovořili jako o nejlehčí, nejrychlejší a nejsilnější GSX-R. Nyní jsme se podívali na nejnovější exemplář, se kterým chce Suzuki vyhrát všechny závody, na které si jen vzpomeneme. A už teď je více než jasné, že se jí to může podařit!
Nedostižný motor a použité technologie
Pod kapotou tepe čtyřválcový agregát s proměnným časováním ventilů nebo quickshifterem pro řazení nahoru i dolů. Do výfuku byl použitý nový systém klapek Suzuki Exhaust Tuning-Alpha, vyvažující tlaky v jednotlivých částech výfuku. Systém tak napomáhá k lepšímu výkonu a vyššího přísunu točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Výkon stroje činí 200 koní s pohotovostní váhou 200 kilogramů.
Na předních vidlicích se nešetřilo, použity byly vidlice z řady BFF, vzadu pak konstruktéři vsadili na tlumič BFRC lite. Jezdec si může vybírat z jízdních režimů launch control pro maximální vystřelení z místa nebo S-DMS.
Lehký design sportovního monstra
Svěží přední maska zahrnuje atypický světlomet s LED osvětlením, vzdušnost jí dodává zabudované mini plexy. Krásně prolisovaný bok s celistvým krytem působí robustně, dobře posazené sedlo zajišťuje jezdci optimální rozložení a maximální ovladatelnost v maximální rychlosti i v ostřejších zatáčkách.
Suzuki GSX-R1000 na trati
Suzuki Endurance Racing Team, laicky nazývaný SERT měl hrubý start už loni, letos se chystá na každoroční osmihodinovku Suzuki, která se bude konat od 27. do 29. července. Závod bude využívat právě nejnovější generaci modelu Suzuki GSX-R1000. Do sedla usednou zkušení vytrvalostní závodníci, jako je Vincent Philippe, Etienne Masson a Gregg Black.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz