• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Chybělo málo a automobily Subaru by se na naše silnice nedostaly – původně měla totiž značka vyrábět úplně něco jiného

Jana Šrámčíková od Jana Šrámčíková
3.3.2021
v AUTO články
A A
0
Zdroj foto: pixabay

Jde o jednoho z nejznámějších „Japonců“ na našem trhu. Doménou Subaru jsou zejména schopné čtyřkolky, ale byla by škoda opomenout i jednu povedenou a zábavnou zadokolku. Ovšem kdyby se všichni investoři drželi původního plánu, nevyjelo by na silnice nikdy ani jedno auto.

Pokud bychom hledali pradědečka dnešních „subárek“, byla by to firma Fuji Jidosha Kogy, vzniklá v roce 1950. Ovšem teprve po třech letech a transformaci na Fuji Heavy Industries se daly do pohybu změny, který úspěch této známé značky předznamenaly. Na počátku stálo hned pět investorů, ti ovšem chtěli své peníze vkládat do něčeho zcela jiného. A to do letectví. Vlastně se tomu nedivíme, tento průmyslový segment byl v té době na vzestupu, poptávka se zvyšovala…

Všechno nešlo tak úplně podle plánu – naštěstí

Ovšem praotcové Subaru zdaleka nebyli jediní, kdo toužil na tomto složitém trhu prorazit. A protože se jim to nepovedlo, přeorientovali se jinam. Jak asi tušíte, zalíbily se jim osobní automobily. A trvalo jen rok, než se objevil prototyp P-1, později známý z výroby jako Subaru 1500. Firma měla našlápnuto slušně, ale ke skutečnému nezpochybnitelnému úspěchu měla celá situace ještě daleko. Muselo proto přijít něco nového a převratného…

Podobné články

dashboard 2653315 1280

Online za volantem: připojení k sociálním sítím přes palubní systém

6.11.2025
road 8587889 1280

Tajemství vidění ve tmě: moderní systémy pro noční vidění

4.11.2025
tank 400 8600203 1280

Autonomní vozy v Česku: zákony už čekají na praxi

2.11.2025
traffic 7272520 1280

Projekční bezpečnostní systémy pro varování na vozovce

20.10.2025

A to přišlo. Psal se rok 1957 a na testovacím okruhu se objevil prototyp K-10. Zamilovali si ho všichni a velmi rychle se začal vyrábět pod označením Subaru 360. O rok později již šlo o velmi žádané auto. O tom svědčí fakt, že se jeho výroba udržela celých 12 let – a to až do roku 1970. Umíte si něco podobného představit u dnešních aut?

Navíc se v roce 1961 na trhu objevil také užitkový model Sambar, který si bral ze Subaru 360 to nejlepší a ještě to o trochu vylepšil.

Mít vlastní testovací okruh…

Jde  o další kamínek vedoucí k úspěchu Subaru. Zatímco jiní konkurenti v oboru své zisky investovali třeba do lepší reklamy nebo honosnějších sídel firmy, Subaru vybudovala v roce 1964 svůj vlastní zkušební okruh. Měřil sice jen 1,6 kilometru ovšem na většinu potřebných zkoušek to bohatě stačilo.

Zdroj foto: pixabay

A díky tomu přišly i další úspěchy. Namátkou třeba Subaru Leone 4WD  v roce 1971, který nabídl pohon 4×4 pro všechny, tedy nejenom pro off-roady. I když byl původně tento model určen k využití na horách, velmi rychle si ho oblíbili  i rybáři a další milovníci outdoorových aktivit.

O 13 let později pak přišla první elektronicky řízená převodovka, opatřená plynule měnitelným převodem (ECVT) na světě. A nesmíme zapomenout ani na rok 1988 a vznik společnosti Subaru Tecnica, jejíž doménou byl motosport. Nebýt jí, nikdy bychom se nemohli svézt žádnou ze silničních legend Subaru s označením STi a STI.

Rok, kdy bylo Subaru bezkonkurenčně nejrychlejší

Další rekord má pak na kontě Subaru Legacy. To v roce 1989 věnovalo svým tvůrcům světový rychlostní rekord, počítaný na 100 000 ujetých kilometrů. Zajímá vás, za jak dlouho tohle „subárko“ svěřenou trasu v arizonském testovacím centru zdolalo? Měřič se zastavil na 447 hodinách, 44 minutách a 9,887 sekundách, a to při průměrně naměřené rychlosti rychlosti 223,345 kilometrů za hodinu. Působivé, že?

O tři roky později spatřila světlo světa legendární Impreza a za pět let pak Subaru Forester. Oba automobily dostaly později i svoje sportovní verze. Od roku 2005 si pak od Subaru můžeme užívat zejména pravověrné sporťáky. Stávající portfolio se sice modernizovalo, ovšem většina úsilí směřovala právě k rychlým kolům.

A jak to vypadá dnes? V nabídce najdete povětšinou vozy se symetrickým pohonem všech kol, vybavené supermoderním bezpečnostním systémem EyeSight. Na výběr jsou modely Levorg, Impreza, Outback, XV, Forester a BRZ. Umíte si představit, že by se takto jmenovala letadla?

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Štítky: automobilyjaponské autosubaru
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Kvalitní pneumatiky nebo pásy pro stavební techniku od specialistů v oboru

Další příspěvek

Zaplaví naše ulice korejská auta? Dost možná ano – jiná totiž nebudou

Jana Šrámčíková

Jana Šrámčíková

PodobnéPříspěvky

dashboard 2653315 1280
AUTO články

Online za volantem: připojení k sociálním sítím přes palubní systém

6.11.2025
road 8587889 1280
AUTO články

Tajemství vidění ve tmě: moderní systémy pro noční vidění

4.11.2025
tank 400 8600203 1280
AUTO články

Autonomní vozy v Česku: zákony už čekají na praxi

2.11.2025
traffic 7272520 1280
AUTO články

Projekční bezpečnostní systémy pro varování na vozovce

20.10.2025
hybrid 428183 1280
AUTO články

Inteligentní správa energie v moderních hybridních vozidlech

14.10.2025
dashboard 2653315 1280
AUTO články

Head-up displeje s rozšířenou realitou jako budoucnost zobrazování informací ve vozidlech

12.10.2025
Další příspěvek
Zaplaví naše ulice korejská auta? Dost možná ano – jiná totiž nebudou

Zaplaví naše ulice korejská auta? Dost možná ano – jiná totiž nebudou

4 důvody, proč si pořídit kožené rukavice pro řidiče

4 důvody, proč si pořídit kožené rukavice pro řidiče

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • skoda elroq

    Nejlepší SUV roku 2025: výběr podle užitku a komfortu

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Střet titánů střední třídy: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat vs. Ford Mondeo

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • SUV souboj: Toyota RAV4, Honda CR-V a Nissan X-Trail v detailním srovnání

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Porovnání vozů Škoda Octavia a Škoda Superb: Který je pro vás ten pravý?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

ktm freeride

Elektrická revoluce v terénu: KTM Freeride E-XC vs. Sur-Ron Storm Bee

14.11.2025
ford transit connect

Praktičtí parťáci do práce i rodiny: Ford Transit Connect vs. Renault Kangoo

12.11.2025
iveco s way

Souboj silničních titánů: Iveco S-Way vs. Renault T

10.11.2025
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?