
Škoda Vision X není pouhou novinkou ve své třídě crossoverů. Jako první představí nově vyvinutý CNG hybrid, který v budoucnu dostane většina modelů Volkswagen.
CNG hybrid je směr budoucnosti
Nové hybridní hnací ústrojí patří mezi nejekologičtější koncepci, která v kombinaci se spalujícím motorem na benzin komunikuje také s elektromotorem, který se vyznačuje spontánním průběhem křivky výkonu, nízkou úrovní spalovaných škodlivin vypuštěných do ovzduší, (jen 89g CO2/km) a vyšší agilitou.

Vision X může používat díky novému hnacímu ústrojí pohon předních, zadních nebo všech kol během jedné jízdy. Dle slov Christiana Strubeho, nechává automobilka nahlédnout touto novou hybridní studií v modelové řadě Vision X, do budoucího vývoje své modelové palety. Vozy, které budou mít pod kapotou nový CNG pohon, budou nejen ekologické, ale i cenově výhodné a nabídnou svým zákazníkům vstup do bezemisní mobility.
A co nabízí benzinový agregát?
Spalovací motor v této hybridní soustavě je vyhotoven jako čtyřválec o objemu 1,5 TSI G-TEC, přeplňovaný turbodmychadlem, vyvinutý speciálně pro stlačování zemního plynu – resp. benzinu. Výkon CNG motoru má výkon 96 kW se 130 koňmi a maximální točivý moment je 250 N.m.

Motor na benzin pohání přední nápravu, motor na elektřinu pak zadní nápravu. Ten spíná pouze v případě potřeby, například při rozjezdech nebo při zlepšení trakce mimo zpevněné komunikace.
S čistě elektrickým pohonem dojedete do vzdálenosti dvou kilometrů. Elektromotor je napájený z osmačtyřiceti voltového ion-lithiového bateriového palubního systému. Rekuperace pak dovoluje dobíjení baterií během jízdy. Při brzdění se proměňuje kinetická energie na energii elektrickou, která se automaticky ukládá do baterií a později se používá při ekologičtější jízdě. Z nuly na sto tento motor vyšplhá na 9,3 sekundy a udávaná maximálka činí 200 km/h.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz