Značka DS v minulých dnech ukončila výrobu svých vozů DS 4 a DS 5. Jde o přirozený vývoj značky nebo marketingový trik?
Provokativní, ale převzatý design donutil značku ukončit výrobu
Luxusní značka DS skupiny PSA vychází především z automobilky Citroën. Modely DS 4 a DS 5 převzaly především z Piccasa velkou část designových prvků, a to je pro teď už samostatnou značku, kterou se stala v roce 2014, nepříliš vyhovující. Výroba vozu DS 4 a DS 5 byla zastavena.
Vozy DS 4 a DS5 patří mezi nejstarší vozy značky, tím nejstarším je hatchback DS 3, který se dostal na trh po boku Citroënu DS 3 už v roce 2010. Za uplynulou dobu dostal novou tvář i technické prvky pro zlepšení konektivity, dokonce byl prodáván i jako kabriolet s plátěnou střechou a svými jízdními vlastnostmi a designovými prvky tvrdě narážel na Mini, ačkoli byl DS 3 nástupcem třídvéřáku Saxo od Citroënu. DS 3 má za sebou modernizaci svých agregátů, velmi omezená je však nabídka dieselů, vzhledem k nastalé situaci ohledně emisí.
DS vidí svou budoucnost v Crossbacku DS 7
Nové SUV značky DS dostalo označení DS7 Crossback. Jde o nejmodernější vůz značky a svou kompaktní velikostí potěší především milovníky menších SUVéček. Model je kompletně navržen designéry značky DS a svým vzhledem to dává dost okatě najevo. Moderní podvozek si hravě poradí i nezpevněným povrchem, design je navržen tak, aby si našel příznivce širokého spektra zákazníků.
DS 7 Crossback je postavené na moderní modulární platformě EMP2 s více prvkovou zadní nápravou, která je používána třeba ve vozech Peugeot 508. Nové inovativní odpružení je zcela nahrazeno dříve používanými hydropneumatickými odpruženími, známými z vozů Citroën. Výsledkem je vůz, postavený na solidních základech.
O novinku je navíc velký zájem, prodává se ve Francii a v Německu a za první pololetí automobilka hlásí nárůst prodeje o čtrnáct procent. Na evropském trhu je to jen v těchto dvou zemích nárůst o pětadvacet procent. DS 7 má na prodejích největší podíl.
Značka DS chystá otevřít už letošní září své vlastní showroomy, zatím je přidružena k prodejním místům Citroënu. Jestli chce DS oddělit autosalony nebo chtějí mít své vlastní budovy, to prozatím není oficiálně jasné. Plány do budoucna však vidí docela v jasných barvách. Počítat se bude s novým SUV DS 3 Crossback, který bude prodáván také jako elektromobil a už v příštím roce rozšíří nabídku doposud prodávaný 2.0 BlueHDi a benzinový agregát 1.6 PureTech 180 a 225 o plug-in hybrid. Tato varianta bude k dispozici s výkonem 300 koní a náhonem na všechna kola.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz