Designovka od Peugeotu 508 SW je inspirována tvary shooting brake. Mějte doma praktické auto, na které se nebudete moci vynadívat!
Stále narůstající prodeje SUV nebo hot hatchů nutí designéry upravit klasické verze kombíků do působivějších tvarů. Velmi populární je právě shooting brake, kterým se odteď konečně pyšní také Peugeot. Svým novým kouskem 508 SW tak přímo cílí na automobilku Audi a její A6 Avant coby shooting brake, BMW řady 8 nebo Volkswagen, který v nedávné době potvrdil příchod Arteonu shooting brake.
Peugeot 508 SW odhaluje svou novou podobu
Přesně půl roku od světové premiéry nového Peugeotu 508 se automobilka chlubí verzí 508 SW. Jedná se o kombi neotřelých tvarů, inspirovaných typem karoserie shooting brak. Na světlo přichází takřka okamžitě po svém krátkém představení na internetu. Oficiálně bude představena na říjnovém autosalonu v Paříži. Do prodeje by se podle očekávání měla dostat už v lednu 2019.
Peugeot chce být vedoucí prémiově mainstreamovou značkou
Kombíci jsou poslední dobou na ústupu, přesto se najde pár praktických zákazníků. Ti však hledají dlouhá auta s neotřelým designem. Na náročné požadavky zákazníků přímo reagovali designéři v Peugeotu, kteří se rozhodli postavit tradičního praktika s hezkou karoserií. 508 SW se má stát objektem touhy a zkombinovat praktičnost se stylem. Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato jedním dechem dodává: „Po radikálním fastbacku tady máme kombi. A je stejně poutavé a úchvatné. Naše ambice udělat z Peugeotu vedoucí prémiově mainstreamovou značku se tak dobře vyvíjí,“
Praktických rysů ubylo
Kombi střední třídy klasických tvarů mají však o něco málo lepší rozměry zavazadlového prostoru, oproti designovce 508 SW. Ta má menší zavazadelník, který činí „pouhých“ 530 litrů. Někteří konkurenti klasických kombíků s přehledem překračují hranici 600 litrů. Milovníky krásných aut však tyto parametry u 508 SW s největší pravděpodobností z míry nevyvedou, protože po sklopení zadních sedadel získají prostor 1 780 litrů, kam už se toho vejde spousta.
Trochu jiná karoserie
Protože se jedná o shooting brake, je trochu upravená záď. Zachovány jsou také bezrámové dveře, které jsou použity u výchozího modelu 508. To zrovna u karosářské verze typu kombi nebývá příliš typické.
Ani interiér se od výchozí verze příliš neliší. Najdeme zde například super moderní i-Cockpit s miniaturním volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem. Řidiče v horkých letních dnech potěší například velká chladící schránka před spolujezdcem, která v pohodě pojme dvě 1,5 litrové lahve.
Výbava 508 SW obsahuje bezdotykové ovládání víka kufru, adaptivní full-LED světla, funkci pěti režimů masáží na AGR certifikovaných sedadlech nebo hudební systém s deseti reproduktory Focal. Adaptivní tempomat s funkcí start&go spolu s nočním viděním, hlídání mrtvého úhlu, aktivní parkovací asistent a udržování vozu ve svém jízdním pruhu je u Peugeotu samozřejmostí.
A jak je to s motorizací? Už v druhé polovině roku 2019 se budeme moci těšit na plug-in hybridní motory s bateriemi umístěnými pod zadními sedadly, umožňující nájezd až padesát kilometrů. Do té doby si můžeme vybrat z benzinového 1,6 PureTech motoru o výkonu 132 nebo 165 kW nebo Turbodiesel s obsahem 1,5 litru s 95 kW a dvoulitr se 118 kW nebo 132 kW.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz