BMW řady 1 a 3 čeká na mezigenerační proměnu: Máme první fotky

0
307
BMW automobil
Zdroj foto: carmagazine.co.uk

Nejmenší vozy BMW dostanou nový facelift a ztratí značnou část svých typických bavoráckých rysů. Jednička už nebude zadokolka. Co nám designéři připravují, vám ukážeme v galerii maskované jedničky.

BMW řady 1 čeká razantní proměna

Druhá generace jedničkového bavoráku je v prodeji už od roku 2011, proto se automobilka pomalu chystá na mezigenerační proměnu, která se představí co nevidět. Zatím pro vás máme snímky z testovaného modelu, který se prohání po dálnicích v okolí továrny Mnichova. Tam se spolu s jedničkovým BMW prohání také řada 3.

Jedničkové BMW chystá pro své skalní fanoušky revoluční proměnu celkové koncepce vozu. Nebude se už jednat o zadokolku, náhon bude situován na pření nápravu a stejně jako řada MPV 2 nebo SUV X1 bude postavené na platformě UKL 1, s možností náhonu na všechna kola. Nová koncepce bude levnější na výrobu a umožní zvětšit užitnou vnitřní část vozu.

Zdroj foto: carmagazine.co.uk

Designéři se postarali o kompletní přepracování charakteristických tvarů, které zdůrazňovaly pohon na zadní kola. Vůz už nebude situován do karoserie hatchback, ale do modernizovaného 2 Active Tourer. K dispozici zůstává třídveřová a pětidvéřová verze.

Použitá platforma dokazuje využití příčně uloženích tříválcových a čtyřválcových agregátů, rozloučit se ale musíme se šestiválcovou verzí M140i. Nahradit jí má čtyřválec M135i. Na oficiální prodej nové jedničky se můžeme těšit už příští rok a svléknutí ze špionážních bagančat bychom mohli očekávat někdy v létě.

Stejně tak se chystá velká proměna u řady 3. Její prototyp se také prohání ulicemi a dálnicemi nedaleko Mnichova.

BMW 3 si získává stále větší popularitu díky vysoké oblibě SUV. Proto automobilka s velkou vervou ladí novou generaci 3-Series, jejíž premiéra se nezávratně blíží. U tohoto modelu jsou ponechány základní rysy, pouze se očekává použití sportovnějšího výrazu.

Zdroj foto: carmagazine.co.uk

Dramatičtější změny nastanou pod kapotou, které jsou navrženy pro nové emisní normy Euro 6c. Znamená to zástavbu filtru pevných částic u zážehových motorů. Uniklé informace o motorizaci představují benzinový tříválec 18i posílený na 110 kW, dále čtyřválec 20i, 150 kW nebo ekologická verze 20i Efficient Dynamics o výkonu 125 kW nebo 30i s 195 kW.

Dieselové varianty nabídnou 16d (100 kW), 18d (120 kW), 20d (150 kW), 25d (175 kW) a vrcholný šestiválec M340d s až 250 kW. Budeme se moci těšit také na plug-in hybridy, čtyřválcovou verzi s 90 kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší tříválcová verze. Ta nabídne 60 kWh elektromotor a dojezd 50 km, o těch ale více, až po předložení oficiálních informací.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here