Mercedes-Benz EQV je elektrickým sourozencem Mercedesu třídy V a jedná se o jedno z prvních elektrických MPV na světě. Elektromobil je nabízen ve dvou délkách, které se od sebe liší délkou a rozvorem. Kratší verze se jmenuje EQV Dlouhé a má délku 5140 mm a rozvor 3200 mm. Druhá verze nese název EQV Extra Dlouhé a má délku 5370 mm a rozvor 3430 mm. Do vozu se vejde až 8 osob a je prostorný nejen pro ně, ale i pro náklad.
Technické parametry
Elektromobil má poháněnou přední a motor má uložen také vpředu. Výkon je 150 kW, což je 204 koní, maximální točivý moment je 362 Nm a z nuly na 100 km/h zrychlí za 12,1 s. Maximální rychlost je 160 km/h. Kapacita baterie je 100 kWh, z toho využitelná 90 kWh. Mercedes-Benz EQV nabízí dojezd až 405 km. Kombinovaná spotřeba závisí na jednotlivých typech elektromobilu. EQV Dlouhé by mělo mít kombinovanou spotřebu 28,1 kWh/100 km a verze EQV Extra Dlouhé má spotřebu nepatrně vyšší 28,2 kWh/100 km. Jde o to, že EQV Extra Dlouhé je větší a těžší, proto je dojezd o malinko kratší a spotřeba zase vyšší.
Nabíjení vozu
Při domácím nabíjení ze zásuvky 230 V nabijete elektromobil za cca 39 hodin, při nabíjení skrze Mennekes přibližně za 8 hodin. Při použití rychlonabíjecích stanic se stejnosměrným proudem při výkonu 110 kW, nabijete vůz z 10 na 80 % za necelých 45 minut.
Interiér
Interiér oproti ostatním „pracovním vozům“ je opravdu pohodlný, útulný a také luxusní. Můžete si přiobjednat sedadla, které můžete předělat až v šikmé lůžko. Můžete si zaplatit i speciální zadní řadu sedadel, díky kterým dostanete velké lůžko a ve vozu se v pohodě vyspíte. Uvnitř naleznete dotykový 10“ displej, který můžete ovládat touchpadem anebo hlasem. Verze EQV Dlouhá nabízí zavazadlový prostor o objemu 1030 l a objem nákladového prostoru 4630 l. Verze EQV Extra Dlouhá nabízí zavazadlový prostor o objemu 1410 l a nákladový prostor o objemu 5020 l. V obou verzích je místo až pro osm osob.
Shrnutí
Mercedes-Benz EQV má uvnitř skvělý infotainment MBUX. Má solidní rychlost nabíjení, vysoce variabilní a také luxusní interiér, příjemné je posezení nejen za volantem a díky tomu, že se jedná o elektromobil, užijete si téměř bezhlučnou jízdu. Bohužel je spotřeba trošku vyšší a také reálný dojezd je horší. Chybí bezklíčové otevírání a také startování, chybí také tažné zařízení. Pro někoho je to klad, pro někoho zase zápor, uvnitř před řidičem naleznete pouze analogové budíky.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz