Výrobci motocyklů ve velkém oprašují své legendární stroje z let šedesátých a sedmdesátých. I Honda pro své fanoušky chystá jedno velké překvapení. Půjde o řadový šestiválec, vycházející z legendárního CBX1000!
Moderní motocykly Honda s nádechem historie
Modernizace historicky nejúspěšnějších motocyklů je v kurzu, proto není divu, že i Honda připravuje svůj staro/nový motocykl. Opráší technologie i vzhled ze svého nejslavnějšího stroje a to CBX1000. Tento model přišel na trh koncem sedmdesátých let jako nejlepší supersportovní model.
Netrvalo dlouho a krátce po prvním vyrobeném modelu se stal jedním z nejprodávanějších motocyklů. Svou slávu s uplynulými časy rozhodně neztratil. Motorem byl tehdy vzduchem chlazený řadový šestiválec. Svými výkony doslova vyrážel dech i zkušeným jezdcům. Motor měl obsah 1 047 cm3 a mohl se pochlubit například dvojicí vačkových hřídelí a čtyřiadvaceti ventily, přičemž každý z válců měl svůj vlastní karburátor Keihin. Motor dosahoval maximálních 77 kW se 105 koňmi při 9000 min-1 a tím se stal první motorkou, která překročila magickou hranici 100 koní.
Stroj měl rozvor 1 495 milimetrů, celková délka činila 2 220 milimetrů, šířka 780 milimetrů a sedlo bylo nad zemí ve výšce 810 milimetrů. Hmotnost stroje byla 270 kilogramů a suverénně jezdila se vzpřímeným jezdcem v sedle kolem 190 km/h.
Modernizace motocyklů v té době nabírala na obrátkách a tak se za pouhé čtyři roky přestal vyrábět, protože ho nahradily modernější a lehčí stroje, které díky svým vlastnostem CBX1000 v mnohém předčili. Především pak v obratnosti. V současnosti je situace ze světa motocyklů úplně jiná a většina motocyklových nadšenců dává přednost stylu před výkony. Toho měl tehdy CBX1000 na rozdávání. Proto chce Honda oprášit jeho design a chce se pustit do výroby retro stroje, který vykouzlí úsměv na rtech nejednomu pamětníkovi.
Už jsou registrovány vizualizace
Honda už u japonského patentového úřadu nechala registrovat vizualizace nového stylového café raceru, který bude pohánět řadový šestiválec. Motocykl bude mít stejné žebrování i velmi podobný sklon jako zmiňovaný model CBX1000. Nový model bude oproti původnímu nově chlazený kapalinou. Na snímcích je vidět trochu odlišný rozměr, nový model bude užší.
Představení konceptu proběhne už letos
Honda pro představení nového café raceru s největší pravděpodobností vsadí na kolínský Intermot v říjnu nebo EICMA v listopadu v Miláně. K představení však může dojít i mnohem dříve a to na domácí půdě ještě koncem léta.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz