Italská automobilka Ferrari představuje svůj poslední model bez hybridního pohonu s názvem F8 Tributo. Jedná se o supersport, nahrazující model 488 GTB.
Ferrari F8 Tributo – na tohle auto budeme dlouho vzpomínat
Ženevský autosalon se pro italskou značku stal jakýmsi symbolem, kde představuje své poslední supersportovní auto, které nebude mít pod kapotou hybridní agregát. Model vypadá famózně a také nabízí neuvěřitelné jízdní vlastnosti. Pojďme si ho představit!
Ferrari na elektriku? Realita!
F8 Tributo je tedy poslední model, který bude mít v motorizaci nehybridní motor. Tak si ho pojďme pořádně vychutnat. Pod kapotou najdeme vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru. Motor je už delší dobu velmi oceňovaný všemi sportovními jezdci, proto se automobilka rozhodla jej ponechat i v tomto modelu. Samozřejmě že prošel nějakým tím vyladěním. Dnes ze sebe F8 Tributo vymáčkne 530 kW. Podotýkáme, že vyšší výkon nikdy žádné sériově vyráběné osmiválcové Ferrari nemělo.
F8 Tributo bylo dlouho zahaleno pod rouškou
Ferrari dlouho nechávalo své fanoušky čekat na informace, který model se na letošním prestižním ženevském autosalonu objeví. F8 Tributo představilo až pár dnů před zahájením výstavy a po zhlédnutí prvních oficiálních snímků se mezi fanoušky strhla lavina pozitivních komentářů. F8 Tributo je přímý nástupce modelu 488 GTB a na detaily jsme si museli počkat až na výstavu v Ženevě. Zde značka oficiálně potvrzuje, že jde o poslední nehybridní model značky.
Famózní design
Musíme uznat, že se F8 Tributo co se týče designu opravdu povedlo. Model je sice na první pohled velmi podobný svému předchůdci 488 GTB, při detailnějším pohledu zjistíme, že jde opravdu jen o shodnou siluetu, nikoli stejné designové prvky. Novinka má agresivně pojatou příď s typicky zamračeným výrazem. Sportovního ducha mu také dávají lehká kola nebo luxusní záď s výrazným difuzorem.
V zadu nás baví čtyři kulatá koncová světla, která jsou novinkou oproti modelu 488 GTB i 458 Italia. Jenže je to tradiční poznávací prvek Ferrari a tak by byla škoda, kdyby jej sem designéři zapomněli navrhnout. Skvěle se sem také hodí prosklený kryt, který dává možnost nahlédnout na karbonem obložený motorový prostor. Ten je zase typickým pro model F40. Jak je vidět, designéři si dali na detailech tohoto posledního modelu, který nebude mít v ceníku hybridní pohon, opravdu záležet a tak sem vkusně vměstnaly všechny prvky, které značku pojí s jejich nejlepšími supersporty.
Sportovní interiér
Ani interiér oproti exteriéru nezaostává. Posed je zde proklatě nízko, všechny potřebné ovládací prvky jsou řidiči na očích i na dosah. Většina ovladačů se soustředí na volant. Najdete tu například spínání motoru, přepínač jízdních režimů i nastavení tlumičů a ovládání stíračů. Ovládání tempomatu je umístěné jinde, stejně tak jako parkovací brzda. Mezi sedadly potěší dva vstupy USB u odkládacího prostoru.
Co nás praští do očí, když si sedneme za volant nového F8 Tributo, je dominantní analogový otáčkoměr, který po stranách doplňují obrazovky multimediálního systému. Napravo palubní desky pak na nás číhá další displej, ten může sledovat spolujezdec, který má jako na dlani aktuální rychlost i zařazený převod, otáčky motoru i boční přetížení. Obrazovka se dá vypnout nebo v ní sledovat navigaci či informace o multimédiích.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz