Mnichovská automobilka BMW opět láká na své novinky. Tentokrát představuje řadu 3, která přijíždí jako superrychlá M3 nebo jako model s kabelem do zásuvky.
Premiéra na výstavišti v Los Angeles
Dříve, než si budeme moci supersportovní verzi M340i a M340i xDrive s náhonem na všechna kola prohlídnout na autosalonu v Los Angeles, dostáváme pár oficiálních informací přímo z německé automobilky.
U nových trojkových bavoráků nejde pouze o číslo nebo přidání počátečního písmenka M, které má značit supersportovní vlastnosti. I když na tu emkovou řadu si budeme muset ještě chvíli počkat. Zatím jsou k dispozici parametry, které jsou pro fajnšmerky více než uspokojivé.
Motorizace pro nadšence
Nyní jsou nejnadupanější modely řady tři poháněny třílitrovým šestiválcem s výkonem 275 kW a 500 N.m točivého momentu. Pokud bychom chtěli nový motor porovnat se starším, tak zesílil o 35 kW a točící moment narostl o padesát N.m. V této nejvýkonnější verzi je motor dodáván výhradně s pohonem všech kol. Zrychlení z nuly na sto výrobce slibuje za 4,4 sekundy. Hodnoty jsou paradoxně horší než u předchůdce a o to půl sekundy. K pohonu přispívá samočinná osmistupňová převodovka Sport Steptronic a systém launch control.
Skvělé jízdní vlastnosti
O tom, že automobil bude skvěle sedět, vypovídají další hodnoty. Pro optimální držení na silnici a pro celkové lepší jízdní vlastnosti se snížila celková hmotnost. Trojka oproti předešlé generaci zhubla o 55 kilogramů. Chlubí se také novým rozložením hmotnosti v poměru 50:50 a samosvorným diferenciálem M Sport, nižším těžištěm a o 25 procent tužší karoserií.
Nové plug-in hybridy
Trojková řada dostala do svého repertoáru také nový plug in hybridní motor ve verzi 330e, která má prodloužený dojezd na jedno nabití a to kolem šedesát kilometrů. To je o polovinu lepší hodnota, než u předchůdce. Na ryze elektrický pohon může trojkové BMW jet rychlostí až 140 km/h a je to první BMW, které je vybavené novým systém XtraBoost, krátkodobě zvyšující výkon celého ústrojí.
Tato vychytávka se týká dvoulitrového zážehového čtyřválce TwinPower Turbo o výkonu 135 kW a elektromotorem, generující výkon 50 kW a při krátkodobém zápřahu až 83 kW. Pohonný systém pak nabízí celkem výkon 185 kW a 420 N.m. Zrychlení z nuly na sto má za 6 sekund a maximálka se zastaví na hranici 230 km/h. Kola pohání automat Steptronic. Elektromotor je vybaven režimem, který nabízí rekuperaci kinetické energie při zpomalování nebo brzdění, a tím dobíjí akumulátor.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz