Chcete mít doma opravdu originální motorku, která bude bořit všechny mýty o tom, jaký je nejlepší vhodný materiál na kapotu? Pak se podívejte na Banatti Green Falcon.
Bambus má stále větší uplatnění, nyní i v motorkách
Banatti Green Falcon vznikl na Filipínách, kde je bambus velmi často používanou trávou s dřevnatými stébly. Podívejte se na tento projekt elektrické motorky, který vznikl díky Christopha Paris Lascona, který působí jako zakladatel značky a současně jako designér. S projektem Banatti Green Falcon mu pomáhali například Eduardo Cañete nebo Jess Alimbo.
Bambus je použit na celé horní části. Výjimku tvoří sedlo, které je vyrobené z kůže. Pod sedlem se ukrývá konvenčně řešený motocyklový podvozek s elektrickým motorem. Bambus je použitý také v konstrukci. Design je to, co úplně zastiňuje pohonný systém i jízdní výkony tohoto stroje a o to konstruktérům šlo především.
Banatti Green Falcon má v designérech probudit fantazii
Banatti Green Falcon má probudit fantazii filipínských designérů a konstruktérů a vybídnout je k tomu, aby se nebáli vybočit se svými nápady z davu. Filipínský motocyklový průmysl by se tak mohl stát přímým konkurentem evropských značek.
Speciální úprava bambusu díky lakování zaručuje Banatti Green Falconu tu nejvyšší pevnost, která má stejnou účinnost jako ocelový plech, ale její celková hmotnost je asi o 6,5 kilo nižší než u motocyklů ve stejné kategorii, vyrobených z laminátu.
Jaký má Banatti Green Falcon výkon?
Ve filipínských městech je povolená maximální rychlost o deset kilometrů v hodině vyšší, než u nás. Proto i maximálka je u tohoto motocyklu totožná. Na jedno nabití motorka urazí až 50 kilometrů, což by mělo být podle konstruktérů dostačující, pro ekonomický a ekologický provoz po městě.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz