Možná si kladete otázku, co je to za nesmysl. I když už dávno není nejrozšířenějším modelem na našich silnicích, stále má Škoda Felicia (1994 – 2001) solidní zastoupení nejen na vesnicích, ale i ve městech. Někdo si jí oblíbil jako levné auto „na doježdění,“ jiní nedají dopustit na snadné a levné opravy, se kterými jde ruku v ruce stále nepřekonaný (v rámci své třídy) užitný prostor. Populární Felicie je vůz, který odveze vše. Nyní se už poněkolikáté mluví o tom, že by Felicia opět mohla sjíždět z výrobních linek v Mladé Boleslavi jako nový vůz.
Výhradně elektrický pohon
Nedávno Škoda představila svůj koncept Vision E, kterým se snaží nastínit elektrifikovanou budoucnost své modelové řady. A právě jako o elektromobilu se o nové Felicii uvažuje. Rozhodně tak nepůjde o auto nízké cenové kategorie se spartánskou výbavou (vzpomínáte na analogové hodiny místo otáčkoměru?). Naopak, stát bude na nové koncernové platformě MEB určené pro elektromobily napříč nabídkou všech automobilek koncernu Volkswagen.
Zapomeňte na jedinečnost
Právě sdílení komponent je klíčem k tomu, jak maximálně šetřit náklady. Vždyť třeba Škoda Citigo a Volkswagen Up! jsou zcela identické modely, které se liší jen designovými drobnostmi. Stejně tak ostatní modely Škodovky sdílí spoustu součástek s ostatními koncernovými bratříčky. Felicia z devadesátých let byla jedinečná, zbytek koncernu takové auto nevyráběl. Právě na to budou muset potenciální majitelé zapomenout.
Hanobení legendy?
Ponechme stranou polemizování o tom, zda je Felicia nazývána legendou českých silnic oprávněně, nebo se jedná jen o posměšek. Spousta lidí určitě namítne, že „Felda“ bez dýchavičné třináctistovky s vícebodovým vstřikem nikdy nebude pravou Felicií. Vzpomeňme ale na původní Felicii z přelomu 50. a 60. let – elegantní kabriolet byl vším, jen ne lidovým vozem pro masy. Oživení dobře známého názvu může být od Škody velmi dobře myšlený marketingový tah.
Obrázky: