Když se pokazí auto, je to dost nepříjemné. Pro někoho to může být i menší katastrofa, protože na autu je závislý. Čtyři pětiny řidičů museli pro ně bohužel řešit takovou neočekávanou poruchu v průběhu roku. Následná oprava je potom vyšla v průměru skoro na 15 000 korun, což je pro většinu lidí hodně. Každý desátý si dokonce musel půjčit na opravu, a to je velmi alarmující. Čtyři z deseti řidičů museli během roku do servisu. Stalo se, že i skoro desetina z nich víckrát. Dnešní auta, to je samá elektronika. Avšak je taková doba a tyhle elektronické vymoženosti se velmi rády kazí a oprava se může vyšplhat i do astronomických výšin.
Platba za opravu – závisí na více faktorech
Ano, je to tak. Kdo si myslí, že výhodu mají starší auta, tak se plete. Sice tam není elektronika, ale auta pro změnu dosluhují věkem. Čili i ze se dá zaplatit klidně i 30 000 Kč za opravu. Každý druhý dotazovaný v průzkumu uvedl, že se vešel do deseti tisíc. Ovšem každý sedmý až osmý byl nucen zaplatit až dvacet a více tisíc. Průměr za poslední rok tak činí 14 931. Z čeho ale takovou sumu zaplatit. Většina řidičů to platila ze své mzdy nebo z úspor.
Každý desátý však musel využít půjčky, a to není úplně nejlepší řešení, zvláště v dnešní době. Pavel Klema ze společnosti Profi Credit uvádí, že půjčka na opravu auta je to nejčastější, o co klienti žádají. Každý třetí český řidič si jde nechat auto opravit do autorizovaného servisu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz