Málokterá motorka dokáže zdolat tak těžký terén jako právě KTM Freeride 250 F. Pokud nechcete závodit, ale užívat si adrenalin v hluboké přírodě, mohl by se vám tento oranžový kousek hodit.
KTM Freeride 250 F je nástupce dvoutaktní dvěstěpadesátky, oproti předchůdci však zaznamenal pár dobrých inovací. Dostal zbrusu nové pérování EP Xplor, spínací skříňku a inovovaný motor o objemu 259,9 ccm.
Homologovaná verze pro Euro4 disponuje výkonem 20,5 koní, verze do terénu pak nabízí 26 koní. Motor se vstřikováním Keihin disponuje čtveřicí ocelových ventilů dokáže otočit 10 000 ot./min. Startování je podpořeno výhradně elektrickým startérem. Motor je poháněn šestistupňovou převodovkou. Motorce zůstala dvojice výfukových koncovek a na chladiči je sériově montovaný větrák.
Rám sportovní KTM Freeride 250 F
Rám konstrukce je vyvinut v kombinaci ocele, hliníkové slitiny a kompozitové podsedlovky, ukrývající lithiovou baterii a elektroniku. Oproti 250 EXC-F je kratší o šest centimetrů. Nový KTM Freeride 250 F má ale stejný rozvor, hliníkovou kyvku i úhel řízení. O jízdní vlastnosti se postará delší krk a stabilitu zajistíte kompletně stavitelným pérováním WP Xplor. Zdvih předního pérování je 250 mm a zadního 260 mm.
Níže položené sedlo a nižší stavba je v terénu k nepopsání. Posed je pocitově nakloněný dopředu a od první chvíle si zvyknete na nízkou váhu a poměrně štíhlou siluetu. Motor funguje hlavně v nízkých a středních otáčkách a díky tomu si hravě poradíte s kameny, kořeny i blátivým terénem. Nástup výkonu je pomalý, jemný, proto nehrozí nepřiměřená reakce při kličkování lesním terénem.
Verdikt
KTM Freeride 250 F nemá oproti soutěžním endurům výkon na rozdávání, ale oproti sportovním verzím zajistí naprostou stabilitu ve všech složitých terénech. Tam oceníte plynulost motoru a jeho použitelnost v nízkých otáčkách.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz