Koncept nové Yamahy Niken představuje novinku ve světě motocyklů a to v podobě tříkolky! Výrobce jde dobrým směrem. Tříkolové skútry si získaly velkou oblibu, proč se tedy nezaměřit i na motocykly…
Designová tříkolka s neuvěřitelným podvozkem
Niken jsme si mohli poprvé prohlédnout na milánském autosalonu EICMA začátkem listopadu. Ten zaujal především neotřelým vzhledem, barevnou kombinací a extravagantním odpružením předních kol. Co může svým majitelům nabídnout?
Pyšnit se může především kvalitním podvozkem, který má netradičně zavěšená a odpružená přední kola, pojmenovaná koncepcí Leanin Multi Wheeler. Speciálně upravené zavěšení kol zajišťuje maximální stabilitu motorky a zvyšuje pocit jistoty po nezpevněném povrchu, nebo zhoršeném stavu vozovky. Stabilitu si udrží i při náklonu v zatáčkách, stejně, jako je tomu u běžně konstruovaných motocyklů. Jedná se tedy o velmi bezpečnou motorku, vhodnou jak do terénu, tak do měst a příměstských částí.
Netradiční pojetí konstruovaných předních kol pak koresponduje s již konvenční konstrukcí běžně používaných konstrukcí motocyklů s trubkovým rámem. Podle tiskové informace má být rovněž zavěšen motor, kapalinou chlazený tříválec DOHC o objemu 847 ccm se vstřikováním paliva.
Je tato tříkolka vhodná pro svižnější jízdu?
Když se na motorku podíváme zepředu, padnou nám do oka dva odlehčené LED světlomety, zapuštěné do skloněné aerodynamické masky, přinášející nezaměnitelný vzhled této motorky. Atletický design si pohrává s myšlenkou, zda tříkolka zvládne i dravější jízdu. Ano! Konstruktéři vycházeli z klasického pojetí motorky, proto široce rozkročený půdorys dá jezdci pocit bezpečí a jistoty, který umocňují kvalitní jízdní vlastnosti. Dopředu skloněné sedlo s precizním aerodynamickým tvarem poskytuje maximální oporu. Při posedu na motorku je váha rozložena mezi přední a zadní část 50:50. Tedy ideální rovnováha pro dobrou ovladatelnost a odezvu při řízení i v ostrých zatáčkách.
Zadní část motorky má oproti přední části extra štíhlou siluetu, zahnutou směrem nahoru. Oddělené držáky koncového světla vs. registrační značky, nás nadchli a je jasné, že tento prvek brzy určí zcela nový trend při faceliftu mnoha motocyklů.
Rozměry pro fajnšmekry
Yamaha Niken je dlouhá 2 150 mm, široká 885 mm a vysoká 1 250 mm, doplněna o přední kotouče s průměrem 298 mm. Vpředu jsou umístěna dvě patnáctipalcová kola, s obutím pneumatik o rozměru 120/70 R15, navržena přesně pro tento stroj. Nabízejí vysokou přilnavost a skvělé jízdní vlastnosti na mokrém povrchu. Vzadu je pak sedmnáctipalcové kolo doprovázené o zadní brzdu s kotoučem o velikosti 282 mm.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz