Porsche 911 je dnes už kultovní model této automobilky. Její počátky lze vystopovat už v předchozím modelu, Porsche 356.
Ačkoli Ferdinand Porsche založil svou továrnu už v roce 1931, prvním modelem nesoucím jeho jméno se stalo až Porsche 356, které začalo z linky továrny sjíždět až roku 1948, tehdy ještě v rakouském Gmündu. Svou technikou nezapřelo podobu s dalším známým vozem vzniklým z pera Ferdinanda Porsche, Volkswagenem Brouk. Vůz poháněl vzadu umístěný, vzduchem chlazený motor o výkonu pouhých 40 koní, zato karosérie byla celá z hliníku.
V roce 1950 došlo k významným změnám. Automobilka se přestěhovala do německého Zuffenhausenu, vůz dostal do nabídky silnější motory a karosérie se začala vyrábět z ocele. Hlavním důvodem bylo zvýšení kapacity výroby, do té doby se karosérie montovala ručně a Porsche vyrábělo jen několik desítek kusů modelu 356. O další dva roky později přišla změna v designu vozu. Čelní dělené sklo bylo nahrazeno jedním zaobleným. Naopak na karosérii obliny ubyly, nicméně tradiční tvar s vystouplými světlomety a svažující se zádí zůstal zachován.
V roce 1955 se objevilo provedení Carrera. Tyto vozy měly odlehčenou karoserii a motory o výkonu 100 koní, díky čemuž dokázal vůz jet až 195 km/h. Kromě tradičního kupé se objevili i karosářské verze kabriolet a speedster.
Model byl velice úspěšný i v závodech a tak není divu, že každým rokem rostl počet vyrobených kusů. Navíc v roce 1963 přišel nástupce, model 911. Pro model 356 to ale ještě neznamenalo konec, naopak. O rok později se vyrobilo rekordních 14 151 aut. Definitivní konec výroby přišel až v roce 1965. Celkem se vyrobilo přes 75 000 třistapadesátšestek.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz