Světové auto roku, tak to je Volkswagen ID.4. Je to první elektrické SUV na nové platformě MEB od Volswagenu. Nabízí dostačující dojezd až 500 km a je dostupný ve variantách s pohonem zadních nebo všech kol.
Technické parametry
Volkswagen ID.4 je dostupný v několika verzích. Varianta Pure má výkon 109 kW (148 k), maximální točivý moment 220 Nm, z nuly na 100 km/h zrychlí za 10,9 s a maximální rychlost je 160 km/h. Dle WLTP má varianta Pure dojezd 346 km, kombinovanou spotřebu 16,7 kWh/100 km a kapacitu baterie 55 kWh (využitelná kapacita 52 kWh). Další varianta Pure Performance má výkon 125 kW (170 k), maximální točivý moment 310 Nm, z nuly na 100 km/h zrychlí za 9 s a maximální rychlost je 160 km/h. Dle WLTP má dojezd 341 km, kombinovanou spotřebu 16,7 kWh/100 km a kapacitu baterie 55 kWh (využitelná kapacita 52 kWh). Varianta Pro Performance má výkon 150 kW (204 k), maximální točivý moment 310 Nm, z nuly na 100 km/h zrychlí za 8,5 s a maximální rychlost je 160 km/h. Dle WLTP má varianta Pro Performance dojezd 506 km, kombinovanou spotřebu 17,8 kWh/100 km a kapacitu baterie 82 kWh (využitelná kapacita 77 kWh).
Nabíjení vozu
Varianty Pure a Pure Performance s baterii o kapacitě 55 kWh při domácím nabíjení ze zásuvky 230 V dobijete elektromobil za přibližně 22,6 h, při nabíjení skrze Mennekes za cca 7,2 h a při použití rychlonabíječky dobijete Volkswagen ID.4 za 29 minut. Variantu Pro Performance s baterií o kapacitě 77 kWh při domácím nabíjení ze zásuvky 230 V dobijete elektromobil za přibližně 33,5 h, při nabíjení skrze Mennekes za cca 7 h a při použití rychlonabíječky dobijete Volkswagen ID.4 za 33 minut.
Interiér
Interiér prostorný a navržen inteligentním a velkorysým způsobem. Uvnitř je spousta místa pro nohy a pohodlná sedadla. Řidič má vše před očima, protože displej s rozšířenou realitou promítá vše důležité do zorného pole na předním skle. Uprostřed je pak až 12“ centrální dotykový displej. Zaujme Vás jistě i multifunkční volant s dotykovým ovládáním. Nebeské výhledy nabízí volitelné panoramatické střešní okno. Zavazadlový prostor je o objemu 543 l a po sklopení zadních sedaček dostanete prostor o objemu 1575 l.
Shrnutí
Elektromobil má tónované sklo, které uprostřed vozidla zajistí příjemnou teplotu. Navíc má roletu, která ochrání před slunečními paprsky a dá se ovládat pomocí hlasových pokynů. Mezi další klady patří možnost tažení přívěsu, elektromobil má solidní jízdní vlastnosti, moderní design a výborný poměr cena/prostor. Vozu chybí přední kufr, což někomu může vadit, má slabou zpětnou vazbu k řízení a tvrdší podvozek.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz