Padající listí je neklamnou známkou přicházejícího podzimu. Spolu s ním nás zanedlouho bude čekat přezouvání letních pneumatik za zimní. Pokud se Vám nechce platit servisu za uskladnění, můžete si je uschovat sami. Není to nic těžkého a ušetříte tak pár stovek, které se vždycky hodí. Na co si tedy dát pozor?
Před samotným uskladněním nejprve zkontrolujte hloubku dezénu, abyste zjistili, jestli vůbec má cenu s nimi počítat dále nebo bude nutné se rovnou poohlédnout po nových. U zimních je minimální dovolená hloubka 4mm, u letních 1,6mm. Přesto se z důvodu bezpečnosti doporučuje nejezdit na pneumatikách, které mají hloubku dezénu menší než 3mm. Hodnoty zjišťujte vždy na několika místech, abyste odhalili případné nerovnoměrné ojíždění.
Pneumatiky by měly být skladovány na suchém tmavém místě, ideálně při nižších teplotách. Sklep je ve většině případů ideálním místem. Před uskladněním pneumatiky nejprve omyjte od kamínků a jiných nečistot. Zejména různé chemikálie, které by na pneumatikách mohli zůstat, dokážou za půlrok gumu značně znehodnotit.
Uskladňujete-li celá kola, dávejte je naležato na sebe. Pokud byste je uskladňovali nastojato (v poloze, v jaké jsou na autě), souvislý tlak na malou plochu, na které kolo stojí, by pneumatiku zdeformoval. Pokud však budete skladovat samotné pneumatiky bez ráfků, pak je naopak lepší je mít ve stoje vedle sebe, ideálně ve stojanu. Samotná pneumatika není tak těžká, aby se svou vlastní vahou zdeformovala.
Pro delší životnost je však rozhodně lepší mít dvě kompletní sady včetně ráfků. Jednak za každé přezutí platíte pneuservisu peníze navíc (bez specializovaného nářadí byste si je sami přezouvali velice obtížně), jednak se při přezouvání namáhají patky pneumatik a tím se může zkrátit jejich životnost.
Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz