Škarohlídi je nazývají automobily na baterie do aku vrtačky. Nadšenci věří, že elektromobily jsou dopravou budoucnosti. Škoda auto paradoxně udává trend a po bestselleru VW Citigo e iV uvadí na trh pně elektrickou Škodu Enyaq.
Dojezd s precizní výbavou
První model, který se v tomto segmentu oficiálně představil, byla Škoda Citigo-e iV. Nabídka se brzy rozšířila a jedním ze zástupců kategorie elektromobilů je i Škoda Enyaq, která se představila v roce 2020. Ta se po oblíbeném Superbu stala vlajkovou lodí automobilky. Jak se s ní vlastně jezdí?
Škodovka dodává Enyaq ve karosářských verzích. Coby základ si můžete pořídit vůz s pohonem zadních kol, k dispozici jsou však i též varianty s pohonem 4×4 a provedení RS iV, které je laděné sportovněji.
Tento model slibuje dojezd více než 500 km. Reálná hodnota však díky dynamické jízdě může být nižší. Dojez zajišťuje kapacita baterie 82 a 62 kWh. Varianta s 55 kWh se na český trh nedodává. To jde ruku v ruce s výbavou, většina uživatelů dle informací automobilky preferuje RS nebo Laurin&Klement.
Dynamické jízdní vlastnosti
Nutnou doprovodnou vlastností baterie je i její nabíjení. V tomto případě jde u té větší o maximální výkon až 125 kW. Menší baterii je možno nabíjet výkonem 100 kW. Pokud z nabíjení „vymačkáte“ v rámci třífázové zásuvky nejméně 11 kW, řádově můžete svou Škodovku nabít za několik hodin. Rychlé DC nabíjení najde uplatnění hlavně na cestách.
Charakteristicky tento vůz nabízí nízké těžiště a kola s velikostí od 19 do 21 palců. Stylovými elektrony (alu koly) si jej dále můžete doladit. Vůz byl postaven na totožném podvozku jako Volkswagen ID.4. Srovnání je tedy nevyhnutelné. Co se týče jízdních vlastností, stojí si Škodovka víceméně podobně.
Automobil je velmi tichý, v zatáčkách se jen minimálně naklání. Papírové specifikace působí spíše průměrně, nicméně vůz umí nabídnout velmi dobrou dynamiku.
V interiéru má k dispozici dostatek prostoru a pohodlí. Ani tady Škoda Enyaq nezapře evidentní podobnost s modelem Volkswagen ID.4. Příslovečnou třešničkou na dortu výbavy je asistentka Laura, která je součástí infotainmentu. Aplikace MyŠkoda vám zase umožní vzdálený přístup k autu.
———-Komerční článek———-