• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádné výsledky nenalezeny
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádné výsledky nenalezeny
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádné výsledky nenalezeny
Zobrazit všechny výsledky

Škoda Auto píše dlouhou historii, znáte její začátky?

Kristýna Franclová Autor: Kristýna Franclová
21.3.2020
v AUTO články
A A
2
Zdroj foto: presseportal

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto je jedním z nejvýznamnějších výrobců vozů na evropském trhu. Podívejte se do historie značky a seznamte se s prvními vyrobenými vozy.

Historie Škoda auto

Když se v roce 1925 Škodovy závod přejmenovaly na Škodu, krátce po tom, co přišlo odkoupení společnosti Laurin & Klement, došlo k celkové modernizaci ve výrobních prostorách. Nově vznikla karosárna a hala mechaniky. Vozy vyrobené před rokem 1925 byly označovány na chladičích označením Škola i L&K a typové označení se přejmenovalo na označení číselné.

Přišly nové unifikované typy 4R a 6R, ty však velký prodejní úspěch nezaznamenaly. Významný byl pro automobilku rok 1930, kdy došlo k přejmenování na Akciovou společnost pro automobilový průmysl. Přišel na trh model Škoda 4200 a 420 Popular. 430, 645/650, 633/637 a 860. Označení vozů bylo jednoduché. První číslo označovalo počet válců, dvojčíslí pak počet koní.

Podobné články

Když dva dělají totéž, není to totéž

Když dva dělají totéž, není to totéž

24.11.2022
PEUGEOT 208 je ztělesněním mladistvého vzhledu

PEUGEOT 208 je ztělesněním mladistvého vzhledu

2.11.2022
Moderní vize cestování a otevřeného prostoru. To je Peugeot e-Traveller

Moderní vize cestování a otevřeného prostoru. To je Peugeot e-Traveller

2.11.2022
Nový PEUGEOT e-Rifter se vyznačuje robustním a výrazným stylem

Nový PEUGEOT e-Rifter se vyznačuje robustním a výrazným stylem

2.11.2022

Modely vozů byly postaveny na tuhém centrálním rámu. Značka L&K se naposled objevila na chladiči nákladního auta 505 z roku 1933. Následující roky rozběhly výrobu Popularů, Favoritů, Rapidů a Superbů, kterých se v roce 1937 vyrobilo skoro 7 tisíc vozů a více jak polovina šla do zahraničí. Automobilka se tak stává jasnou jedničkou na českém trhu.

Hrůza pro Škodu přišla v období druhé světové války, která narušila výrobu osobních vozů a stala se součástí německého koncernu Hermann – Göring – Werke. Spojením došlo k totální orientaci na válečnou výrobu, zejména na výrobu terénních automobilů.

Koncem války, konkrétně 9.5. 1945 byla z velké části poničena výroba vlivem leteckého bombardování, ale už na konci června byl vyroben první „mírový“ automobil. Bohužel místo opětovného rozvoje výroby přišlo znárodnění a politické plánování hospodářství. To vedlo i ke změně názvu na Automobilové závody, národní podnik, Mladá Boleslav.

Rezortní ministerstvo schválilo výrobu vozu Škody 1101, otevřely se závody Kvasiny pro výrobu roadsterů a Vrchlabí se specializovalo na sanitky. Typ 1102 byl nahrazen škodou 1200 a v Mladé Boleslavi se chvíli vyráběly vozy Tatra 600 a 805. V Kopřivnici totiž probíhala výroba zbrojní výroby. Drtivá výroba osobních vozů šla do zahraničí a škody byly kompenzovány měnovou reformou v roce 1953.

Výroba se musela zaměřit na modernizaci Škody 1102, ze které vychází Škoda 440, Spartak a roadster 450. Škoda 440 dostala označení Octavia a 445 nesla jméno Octavia super. 450 dostala označení Felicia. Octavia kombi přišla v roce 1961. Tou dobou Škodovka vyvážela své vozy do mnoha zemí Evropy, dokonce v Chile dostala vznikla nová linka na kompletaci Škodovek.

V roce 1973 vyjel z československého automobilového průmyslu miliontý vůz Škoda 1000MB/100 a v roce 1986 se opět změnil název na Automobilové závody, oborový podnik. Rok poté představila automobilka vůz Favorit. Výroba vozu byla něčím extra. Poprvé se použila samonosná karosérie a motor uložený vpředu dostal pohon předních kol!

Rok 1989 byl skvělým startem pro vyhledání nového zahraničního partnera. Stal se jím dne 28.3.1991 koncern Volkswagen Group. Naše mladoboleslavská automobilka konečně získala přístup k moderním technologiím a tento den se stal klíčovým dnem pro získání opětovného světového uznání a možnost, dostat se zpět na vrchol automobilového světa. Od tohoto okamžiku je změněn název na dnešní Škoda Auto.

Pět let po podepsání spolupráce s VW vyrobila Felicii, postavenou na základě tehdy revolučního modelu Favorit. 1994 dostala Škoda certifikát kvality výroby motorů a dalším agregátů ISO 2002.

Rok 1995 byl jubilejním stým výročím od založení firmy a otevřelo se muzeum. Internetové stránky Škody vznikly v roce 1996 a ten rok se představil model hatchback – Octavia. Následovala výroba Fabie, od roku 2002 je v prodeji Superb. Rok 2006 odstartoval výrobu Roomsteru, jako první kompaktní MPV. Odvážný a atraktivní design vozu milují i nepříliš velcí fanoušci Škodovky, oblibu si také získala nová Fabie z roku 2007. Následující modely už nemusí být nutně postaveny na novém podvozku, o tom vypovídá i dvojková Fabie. Škoda se snaží držet filozofie „za stejnou cenu jako konkurence více auta.“

V současnosti automobilka vyvíjí moderní vozy, připraveny jsou koncepty pro čistě elektrické modely a v minulých dnech odkoupila menšinový podíl v izraelském technologickém startupu Anagog, specializující se na umělé inteligence. Každoročně stoupá prodej vozů nejen v zahraničí, ale i v České republice, zvláště díky oblíbeným SUV Kodiaq a Karoq.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

 

 

Štítky: historie škoda autojak začínala škoda autoprvní vozy škoda autovývoj škody auto
ShareTweet
Předchozí příspěvek

Poznáte řidiče podle vozu

Další článek

Autosedačka patří do auta, ne jako uspávadlo pro děti doma. Co hrozí při nesprávném používání?

Kristýna Franclová

Kristýna Franclová

Kolem aut se pohybuji od dětství a na dílně jsem prakticky vyrostla. Zajímají mě veteráni, které s partou přátel dáváme dohromady, přitom moderní technologie i současný design je mi inspirací pro psaní nejnovějších článků na Motoristiku, i nikdy nekončící téma pro fanoušky všeho, co voní benzinem.

Podobné články

Když dva dělají totéž, není to totéž
AUTO články

Když dva dělají totéž, není to totéž

24.11.2022
PEUGEOT 208 je ztělesněním mladistvého vzhledu
AUTO články

PEUGEOT 208 je ztělesněním mladistvého vzhledu

2.11.2022
Moderní vize cestování a otevřeného prostoru. To je Peugeot e-Traveller
AUTO články

Moderní vize cestování a otevřeného prostoru. To je Peugeot e-Traveller

2.11.2022
Nový PEUGEOT e-Rifter se vyznačuje robustním a výrazným stylem
AUTO články

Nový PEUGEOT e-Rifter se vyznačuje robustním a výrazným stylem

2.11.2022
PEUGEOT E-EXPERT & EXPERT: Kompaktní užitkový elektromobil
AUTO články

PEUGEOT E-EXPERT & EXPERT: Kompaktní užitkový elektromobil

25.10.2022
Objevte nový PEUGEOT e-2008 – plně elektrický
AUTO články

Objevte nový PEUGEOT e-2008 – plně elektrický

24.10.2022
Další článek
Autosedačka patří do auta, ne jako uspávadlo pro děti doma. Co hrozí při nesprávném používání?

Autosedačka patří do auta, ne jako uspávadlo pro děti doma. Co hrozí při nesprávném používání?

Nečekaná porucha auta se může pěkně prodražit

Nečekaná porucha auta se může pěkně prodražit

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CAPTCHA


Mohlo by vás zajímat...

Není k dispozici žádný obsah
  • Víte, k čemu slouží červené a modré patníky podél cest?

    Víte, k čemu slouží červené a modré patníky podél cest?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweetnout 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweetnout 0
  • Skútry Yamaha X-Max 125 na sebe umí upoutat pozornost

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweetnout 0
  • Definice totální škody vozidla

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweetnout 0
  • Kouř prozradí potíže s motorem. Co znamená bílý, černý nebo modrý kouř?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweetnout 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

Autor: redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

Autor: redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

Autor: redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Autor: redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Autor: redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Autor: redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Autor: redakce
9.7.2020
0

...

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

30.11.2022
Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4

29.11.2022
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

28.11.2022
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Žádné výsledky nenalezeny
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítej zpět!

Přihlaste se ke svému účtu níže

Zapomenuté heslo?

Načtení hesla

Chcete-li obnovit heslo, zadejte své uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu.

Přihlášení
K chodu našeho webu nám pomáhají soubory cookies. Používáním webu s tímto souhlasíte. OK Další informace
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?