Historie motorek Sherco

Terénní motocykly, to je specializace španělsko-francouzské firmy Sherco. Jedná se o velmi mladou společnost, jen byla založena v roce 1998 a momentálně se jejich motorky vyrábí ve dvou továrnách.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                    Sherco Tria

Mají to rozdělené. V první továrně Caldes de Montbui, vzdálené 30 km severně od Barcelony, vyrábějí testovací kola. Druhá továrna je umístěná ve francouzském městě Nîmes, které je už blízko Itálie. Tam se už vyrábějí pneumatiky pro Enduro a supermoto. Sherco je název, jenž pochází ze sloučení dvou slov – Bultaco a Sherca. Hned ze začátku mělo Sherco na motorkách tak výrazný design, že nechali techniku být a ta se neměnila až do roku 2006.

Mírná evoluce až v roce 2011

To se týká především motoru, který byl v roce 2011 inovován i z důvodu, že doba motorsportu výrazně pokročila a pokud s ní chtěli jít v jednom rytmu, museli prostě udělat obměny, i kdyby nechtěli. Společnost má širokou škálu motorů – od 80 až do 320 cc. V roce 2006 udělala další změnu. Upravilo se ladění, aby byla lepší reakce a lepší přilnavost za mokra na vozovce. Následovala další inovace, například nový podvozek, nové převody nebo nový výrobce předních vidlic. Tím se stal Sherco použitelnější pro více jezdců.

Zdroj foto: sherco.com

V roce 2010 společnost změnila některé klíčové komponenty svých motocyklů. Například vyměnili umístění palivové nádrže a přívodu vzduchu, což znamenalo nejen menší spotřebu, ale také posouvání těžiště dolů a dále dozadu. Sherco se samozřejmě v uvozovkách dralo i do jezdeckých soutěží. Na jejich motorkách jezdil například Jonathan Richardson nebo Fabien Planet.