Historie motorek Peugeot

Peugeot je jedna z nejznámějších společností na světě. Firma je dceřinou společností indického výrobce Mahidra, jenž od roku 2015 vlastní nadpoloviční většinu – 51 % Peugeot Motorcycles. Zbytek – 49 % – má skupina PSA.

Zdroj foto: en.wikipedia.org             Peugeot P110

Svůj první motocykl postavili už pradávno, v roce 1898. Tehdy disponoval motorem De Dion-Bouton, jenž byl namontovaný na zadním kole. Ještě toho roku tento motocykl představili na výstavě, jenž se konala ve francouzském hlavním městě Paříži. I přesto však nebyl uveden do výroby. O dva roky později začali vyrábět čtyřkolky. Ty se udržely dva roky a v roce 1903 se ukončila jejich výroba.

Inspirace ve Francii a Švýcarsku

V roce 1901 Peugeot viděl úspěch francouzského výrobce motorek Werner Brothers a tak postavili svůj vlastní motocykl, se kterým jim bylo pomáháno švýcarskou společností Zürcher a Motor Lüthi – ZL. První model, jenž tedy představili byl Peugeot 500 M, který postavili v roce 1913, avšak uvedli ho až o rok později. V roce 1930 se Peugeot spojil se společností Automoto z Francie, která se zabývala výrobou kol a motocyklů, přičemž Automoto bylo průkopníkem v oblasti motorek a skútrů. Byl ve Francii jedničkou co se týká motorek a až do 50. let vyráběl hodně modelů.

Zdroj foto: en.wikipedia.org                Peugeot XPS

Momentálně je výrobce skútrů a tříkolek s objemem od 50 do 500 ccm. Má dva výrobní závody – ve Francii je to Mandeure a v Číně sídlí v Jinanu. Ovšem prodává a vyrábí i koloběžky. Prodej těchto koloběžek už běží v šedesáti zemích světa. Kromě toho si připsal i vítězství v závodech, například v Brně.