Značka Mercedes-Benz postupně omlazuje svou nejoblíbenější řadu. Céčkový sedan a kombi už známe. Nyní přišel čas na zbytek karosářských variant. Právě nyní se nám ukazuje nové C kupé a tolik oblíbený kabriolet. Měnil se design i technika.
Modernizované agregáty
Největší a dlouho očekávanou novinkou je změna u zážehové patnáctistovky, týkající se verze C 200. Čtyřválcový agregát M 264 je přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll a doplněn je o filtr pevných částic. Motor pracuje s elektrickým systémem s 48 volty, snižující spotřebu. Při rekuperaci vznikající za brzdné síly či při funkci plachtění se spalovací motor úplně vypne.
Spalovací agregát píše výkon 135 kW, ale elektrika mu dodá dalších 10 kW. Při sečtení obou sil se motor dostane na stejný výkon, jako je tomu u dosavadního dvoulitrového motoru C 200. K dispozici za příplatek bude pohon všech kol s aktivním rozdělením točivého momentu. Inovovaný je také dvoulitrový čtyřválec (turbodiesel) pod označením C 220 d, disponující výkonem 143 kW.
AMG C 43 získal nově 287 kW a o pohon se stará třílitrový vidlicový šestiválec twin-turbo s novými trubodmychadly, pracující pod tlakem 1,1 baru. Pohon všech kol zůstává, stejně tak jako devítistupňová automatická převodovka.
Nové technologie
Céčkové Mercedesy budou nově ve standardu vybaveny diodovými světlomety LED High Performance, nové budou nárazníky, maska chladiče s nádherným diamantovým vzorem, umocňující sportovnější vzhled vozů.
V interiéru vozu nám do ruky padne nový volant s moderními dotykovými plochami i větší obrazovka multimediálního systému o velikosti přes 10 palců, která bude již na přání. Pokud si budete chtít poslechnout hudbu z kvalitních reproduktorů, k mání vám budou za příplatek k dispozici reproduktory o výkonu 225 W. Modernizované jsou také asistenční systémy, vycházející z již používané třídy S.
O bezpečnost se nově postará kamera, sledující vzdálenost půl kilometru před vozem, čidla pak sledují prostor kolem vozu. Získáte tak téměř poloautomatickou jízdu, pokud zapnete adaptivní tempomat, pracující s daty v navigaci. Tempomat podle navigace sleduje zatáčky, do kterých zpomalí.
S novinkami se budeme moci seznámit už letos na autosalonu v New Yorku, k zákazníkům se první kusy dostanou už v červenci.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz