Testovali jsme novou Hondu Civic a s výsledkem jsme ohromeni. Minulá verze byla pastvou pro oči, ale na českých silnicích měla chvílemi problémy. Dravá novinka si v Čechách připadá jak štika ve vodě!
Design vhodný na tratě
Nová Honda Civic Type R je přesně tím vozem, které se buďto líbí, nebo ne. Nic mezi tím asi nebude. Je to nepřehlédnutelné auto a to nemusí mít ani křiklavou barvu. Dominantním prvkem, který nenechá nikoho v klidu je vysoké křídlo, vhodné na závodní tratě. O vytažených blatnících s šířkou 1,877 mm ani nemluvě. Konstruktéři spolupracovali při tvorbě této verze se specialisty na aerodynamiku, aby každý z „tuningových“ detailů plnil přesnou funkci. Křídla upravují proudění pro lepší přítlak předních kol i k nerovným cestám na českých okrscích a to bez zbytečného zvyšování čelního odporu vzduchu. Ploutve po stranách pak směřují vzduch na zadní křídlo, pro zvýšení jeho účinnosti. Vůz je oproti běžné verzi širší o celých 78mm. A na závěr má hned trojité koncovky výfuku.
Agresivní přední maska s výraznými světlomety a plástovou maskou chladiče se stane nepřehlédnutelným a nezapomenutelným prvkem. Koncová světla jsou inspirována devadesátými lety. Na oko jde tedy o perfektní závoďák, vhodný na silnice.
Sportovní interiér
Sportovně laděný Civic Tipe R, nabízí luxusní sportovní palubní desku, zdobenou červeným lemováním, sportovním tříramenným volantem s červenými akcenty, které se promítají i v ostatních částech interiéru. Skvěle navržený je i přístrojový štít s navigací a ukazatelem ideálního času přeřazení i stopek, které nesmějí ve sportovním voze chybět! Zaujme nás na první pohled kulatá hlavice řadicí páky ze slitiny. Při dravější jízdě skvěle padne do ruky. K posezení lákají sportovní, semišem potažená sedadla. Zadní sedadla jsou zdobena červenými pásy.
Na silnicích se skvělým motorem
Pod kapotou Honda Civic Tipe R, ukrývá zážehový čtyřválec s turbodmychadlem, ukrytý pod okrasným červeným krytem. Objem 1 996 cm3 má částečné překrývání otevírání ventilů Dual – VTC. Výfukový systém se zvýšenou průchodností přidal 20 koní. Celkový výkon je 235 kW a 320 koní.
Motor si skvěle poradí s nízkými otáčkami, od 1 500 otáček za minutu je připravený k akci, kterou dokáže zvládnout do šesti tisíc. Plusem je okamžitá reakce na sešlápnutí plynu, zvláště v módu +R. Prostřední roura výfukového systému se stará o agresivní tón motoru v nízkých otáčkách, ve středních omezuje dunění a vibrace pronikající do kabiny. Dobře funguje převodovka, která s naprostou přesností kopíruje jednotlivé převody. Tužší spojka pak odpovídá charakteru hot hatche. Vůz perfektně drží v zatáčkách, ve kterých vás podrží kvalitní brzdy.
Sečteno a podtrženo, vůz je zkonstruovaný pro dravou jízdu, kterou si budete užívat každým kilometrem!
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz