Společnost Daimler svým zákazníkům právě nyní představuje svůj nový, super velký elektrický tahač Cascadia, který má pomoci velkým dopravním společnostem ušetřit spoustu peněz za naftu a ulehčit životnímu prostředí o značnou část oxidu dusíků, které jsou do ovzduší vypouštěny velkými soupravami.
Zaměřeno na kamiony
Výrobci elektrických motorů se stále častěji zaměřují na elektrifikaci také kamionů a náklaďáků, kteří jsou velkými znečišťovateli ovzduší. Výrobce Daimler pro dopravní společnosti přichystal velký tahač Cascadia, který se postaví hned vedle jeho osobních vozů. Rodina užitkových vozů by se podle výrobce měla dále rozrůstat dle aktuálních potřeb dopravních společností. Nyní má také k dispozici menší klasický nákladní automobil Freightliner eM2 106 s dojezdem 370 kilometrů.
Až 400 km na jedno nabití a testování ještě letos
Cascadia nabízí svým zákazníkům dojezd 400 kilometrů na jedno nabití. Pro nabití na kapacitu 80% mu postačí pouhých 90 minut z klasické rychlonabíječky. Celková kapacita použitého akumulátoru činí 550 kWh a výkon je 540 kW.
Přímým konkurentem Daimlera Cascadie bude samozřejmě Tesla Semi, která nabídne dojezd 850 km na jedno nabití a nabití na 80% za pouhých třicet minut. Supernabíječky pro Teslu Semi zatím nikde nestojí, proto si dopravci zatím budou muset vystačit jen s tou, kterou budou mít ve firmě a dojezd si nějakým způsobem ohlídat.
Daimler Cascadia se na silnicích objeví ještě tento rok. Prvních třicet testovaných modelů pomůže vychytat i ty nejmenší mouchy pro následnou sériovou výrobu, která přijde už v roce 2021. Tou dobou se už bude prodávat kromě Daimlera eCascadie také její přímý konkurent Tesla Semi, sériovou výrobu svých tahačů Navistar hlásí také partnerský Mercedes-Benz i Volvo Truck, Nikola Motor nebo Thor Truck.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz