Historie automobilky Delage

Delage D8 120, By Simon Davison from Los Gatos, United States – IMG_4029, CC BY 2.0, Link

Delage je francouzská automobilka, založena už roku 1905. Značka se zaměřovala výhradně na luxusní a sportovní vozy.

Vozy Delage – luxus každým coulem

Francouzská automobilka Delage byla založena v roce 1905 Louisem Delagem. Už třicet let od jejího založení hlásí firma úpadek. Koupil ji Walter Watney a výroba vozů se stěhovala do automobilky Delahaye.

Značka se proslavila výrobou luxusních a sportovních modelů s velkoobjemovými motory. Jednotlivé modely získaly celou řadu vítězství na velkých cenách závodů GP. Typ 15 S 8 vyhrál v roce 1927 čtyři Velké ceny a vyhrál tak titul Champion of Car Builders. Roku. Výroba vozů byla ukončena v roce 1954, kdy zanikla.

Delage Biplace Course Type F

Velmi úspěšný model nesoucí název Delage Biplace Course Type F byl otevřený dvoumístný závodní vůz, který měl motor umístěný vepředu a poháněna byla zadní náprava. Jednalo se o motor objemu 1 265 cm³ s výkonem 13 kW a 18 koní. Vůz dosahoval rychlosti 80 km/h.

Delage DMS

Luxusní vůz, tentokrát Delage DMS, byl otevřený čtyřmístný roadster. Motor byl opět uložený vepředu a opět předával sílu na zadní nápravu. O výkon se staral řadový šestiválec s rozvorem OHV, s objemem 3 181 cm³ s výkonem 55 kW a 75 koňmi při 3 200 otáčkách za minutu. Vůz měl tehdy čtyřstupňovou převodovku.

Delage Berline D6-11

Čtyřdveřový luxusní model s čtyřmi až pěti místy měl motor umístěný vpředu a poháněl zadní nápravu. O výkon se staral řadový šestiválec s rozvorem OHV s objemem 2001 cm³. Výkon měl motor 46 kW a 63 k při 4 200 otáčkách za minutu. Celková hmotnost činila 1 200 kilogramů a motor komunikoval se čtyřstupňovou převodovkou. Maximální rychlost byla stanovena na 105 km/h. Model se vyráběl v roce 1933 až 1934

Delage 3 Litres

Čtyřmístní kabriolet se dvěma dveřmi měl pohon zadních kol. Motor, řadový šestiválec, umístěný vepředu, měl rozvor OHV s objemem 2 984 cm³ dosahující výkonu 74 kW a 100 k při 4 500 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu činila 1 500 kilogramů. Model 3 Litres se vyráběl v letech 1937 až 1939.

Delage D8/15 14 CV

Čtyřmístní čtyřdveřový vůz s pevnou střechou měl pod kapotou ukrytý řadový osmiválec s rozvorem OHV, s objemem 2 668 cm³. Výkon motoru byl 59 kW a 80 koní, dosahující maximální rychlosti 145 km/h.

Delage D8 100

Luxusní vůz s pevnou střechou nabízel pět až sedm míst k sezení. Motor pohánějící zadní nápravu o výkonu 4302 cm³ byl řadový osmiválec s výkonem 70 kW a 95 koní při 4 000 otáčkách za minutu. Kola poháněla čtyřstupňová převodovka. Auto jelo rychlostí až 130 km/h.

Delage D8 120 Saoutchik

Čtyřmístný kabriolet se dvěma dveřmi s náhonem na zadní kola. Motor byl zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec R8 s objemem4 743 cm³ a nabízel výkon 85 kW a 115 koní při 4 000 otáčkách za minutu, točivý moment byl 245 N.m. při 2 000 otáčkách za minutu. K dispozici byla manuální čtyřstupňová převodovka. Auto mělo maximálku stanovenou na 160 km/h při pohotovostní hmotnosti 1980 kg. Model Delage D8120 Saoutchik se prodával v letech 1937 až 1939, celkem se vyrobilo 66 vozů.

Delage D8 120S Aerosport Coupé

Čtyřmístný vůz v karosářské verzi dvoudveřového kupé měl motor vpředu a čtyřstupňová mechanická převodovka posílala sílu na zadní kola. Pod kapotou dřímal zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec R8 s objemem 4 743cm³ a nabízel výkon 88 kW a 120 koní při 4 200 otáčkách za minutu s točivým momentem 245 N.m. při 2 000 otáčkách za minutu. Model se vyráběl v letech 1937 a 1939 a vyrobilo se jich 66 kusů.

Delage D6 3 Litres Coupé

Dvoudveřové kupé s motorem umístěným v předu, zážehovým kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem, nabízel celkem čtyři místa k sezení. Motor měl objem 2 988 cm³ a nabízel výkon 60 kW a 82 koní při 4 200 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu činila 1 525 kilogramů a maximálka byla stanovena na 135 km/h.

Delage D6 3 Litres Cabriolet

Luxusní model Delage D6 3 Litres Cabriolet nabízel čtyřčlenné posádce dostatečné pohodlí i při delších vyjížďkách. Zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec R6 schovaný vpředu, poháněl pomocí mechanické čtyřstupňové převodovce zadní kola. Rozvor náprav byl 3 150 milimetrů s rozvorem kol 1370/1460 milimetrů. Celková hmotnost činila 1 480 kilogramů a maximálka byla stanovena na 135 km/h.

Delage D6 3 Litres Olympic Cabriolet

Další luxusní verze Delage D6 3 Litres tentokrát ve verzi Olympic Cabriolet měl pod přední kapotou schovaný zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec R6 s objemem 2 988 cm³. Výkon nabízel 74 kW se sto koňskými silami při 4 500 otáčkách za minutu, točivým momentem 181 N.m při 2 300 otáčkách za minutu. Celková hmotnost modelu byla 1 480 kilogramů a maximálka byla stanovena na 150 km/h.

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?