Historie automobilky Delage

Delage D8 120, By Simon Davison from Los Gatos, United States – IMG_4029, CC BY 2.0, Link

Delage je francouzská automobilka, založena už roku 1905. Značka se zaměřovala výhradně na luxusní a sportovní vozy.

Vozy Delage – luxus každým coulem

Francouzská automobilka Delage byla založena v roce 1905 Louisem Delagem. Už třicet let od jejího založení hlásí firma úpadek. Koupil ji Walter Watney a výroba vozů se stěhovala do automobilky Delahaye.

Značka se proslavila výrobou luxusních a sportovních modelů s velkoobjemovými motory. Jednotlivé modely získaly celou řadu vítězství na velkých cenách závodů GP. Typ 15 S 8 vyhrál v roce 1927 čtyři Velké ceny a vyhrál tak titul Champion of Car Builders. Roku. Výroba vozů byla ukončena v roce 1954, kdy zanikla.

Delage Biplace Course Type F

Velmi úspěšný model nesoucí název Delage Biplace Course Type F byl otevřený dvoumístný závodní vůz, který měl motor umístěný vepředu a poháněna byla zadní náprava. Jednalo se o motor objemu 1 265 cm³ s výkonem 13 kW a 18 koní. Vůz dosahoval rychlosti 80 km/h.

Delage DMS

Luxusní vůz, tentokrát Delage DMS, byl otevřený čtyřmístný roadster. Motor byl opět uložený vepředu a opět předával sílu na zadní nápravu. O výkon se staral řadový šestiválec s rozvorem OHV, s objemem 3 181 cm³ s výkonem 55 kW a 75 koňmi při 3 200 otáčkách za minutu. Vůz měl tehdy čtyřstupňovou převodovku.

Delage Berline D6-11

Čtyřdveřový luxusní model s čtyřmi až pěti místy měl motor umístěný vpředu a poháněl zadní nápravu. O výkon se staral řadový šestiválec s rozvorem OHV s objemem 2001 cm³. Výkon měl motor 46 kW a 63 k při 4 200 otáčkách za minutu. Celková hmotnost činila 1 200 kilogramů a motor komunikoval se čtyřstupňovou převodovkou. Maximální rychlost byla stanovena na 105 km/h. Model se vyráběl v roce 1933 až 1934

Delage 3 Litres

Čtyřmístní kabriolet se dvěma dveřmi měl pohon zadních kol. Motor, řadový šestiválec, umístěný vepředu, měl rozvor OHV s objemem 2 984 cm³ dosahující výkonu 74 kW a 100 k při 4 500 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu činila 1 500 kilogramů. Model 3 Litres se vyráběl v letech 1937 až 1939.

Delage D8/15 14 CV

Čtyřmístní čtyřdveřový vůz s pevnou střechou měl pod kapotou ukrytý řadový osmiválec s rozvorem OHV, s objemem 2 668 cm³. Výkon motoru byl 59 kW a 80 koní, dosahující maximální rychlosti 145 km/h.

Delage D8 100

Luxusní vůz s pevnou střechou nabízel pět až sedm míst k sezení. Motor pohánějící zadní nápravu o výkonu 4302 cm³ byl řadový osmiválec s výkonem 70 kW a 95 koní při 4 000 otáčkách za minutu. Kola poháněla čtyřstupňová převodovka. Auto jelo rychlostí až 130 km/h.

Delage D8 120 Saoutchik

Čtyřmístný kabriolet se dvěma dveřmi s náhonem na zadní kola. Motor byl zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec R8 s objemem4 743 cm³ a nabízel výkon 85 kW a 115 koní při 4 000 otáčkách za minutu, točivý moment byl 245 N.m. při 2 000 otáčkách za minutu. K dispozici byla manuální čtyřstupňová převodovka. Auto mělo maximálku stanovenou na 160 km/h při pohotovostní hmotnosti 1980 kg. Model Delage D8120 Saoutchik se prodával v letech 1937 až 1939, celkem se vyrobilo 66 vozů.

Delage D8 120S Aerosport Coupé

Čtyřmístný vůz v karosářské verzi dvoudveřového kupé měl motor vpředu a čtyřstupňová mechanická převodovka posílala sílu na zadní kola. Pod kapotou dřímal zážehový, kapalinou chlazený řadový osmiválec R8 s objemem 4 743cm³ a nabízel výkon 88 kW a 120 koní při 4 200 otáčkách za minutu s točivým momentem 245 N.m. při 2 000 otáčkách za minutu. Model se vyráběl v letech 1937 a 1939 a vyrobilo se jich 66 kusů.

Delage D6 3 Litres Coupé

Dvoudveřové kupé s motorem umístěným v předu, zážehovým kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem, nabízel celkem čtyři místa k sezení. Motor měl objem 2 988 cm³ a nabízel výkon 60 kW a 82 koní při 4 200 otáčkách za minutu. Celková hmotnost vozu činila 1 525 kilogramů a maximálka byla stanovena na 135 km/h.

Delage D6 3 Litres Cabriolet

Luxusní model Delage D6 3 Litres Cabriolet nabízel čtyřčlenné posádce dostatečné pohodlí i při delších vyjížďkách. Zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec R6 schovaný vpředu, poháněl pomocí mechanické čtyřstupňové převodovce zadní kola. Rozvor náprav byl 3 150 milimetrů s rozvorem kol 1370/1460 milimetrů. Celková hmotnost činila 1 480 kilogramů a maximálka byla stanovena na 135 km/h.

Delage D6 3 Litres Olympic Cabriolet

Další luxusní verze Delage D6 3 Litres tentokrát ve verzi Olympic Cabriolet měl pod přední kapotou schovaný zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec R6 s objemem 2 988 cm³. Výkon nabízel 74 kW se sto koňskými silami při 4 500 otáčkách za minutu, točivým momentem 181 N.m při 2 300 otáčkách za minutu. Celková hmotnost modelu byla 1 480 kilogramů a maximálka byla stanovena na 150 km/h.