Díky novému designu vypadá nové BMW iX3 sportovněji než kdy dříve. Vozidlo je navrženo pro každý druh použití, ať jedete po městě, s přáteli na dovolenou do přírody, anebo po dálnici. Jestli jedete dlouhou, nebo krátkou trasu. Dojezd může být až 461 km a spotřeba elektřiny začíná na 18,5 kWh/100 km. Je to prostě dobrý SUV pro všechny, kteří chtějí jezdit na elektřinu. Oproti futuristickému BWM iX je BMW iX3 diskrétnější a konzervativnější.
Výbava pod kapotou
Elektromotor má maximální výkon 210 kW/286 k a točivý moment 400 Nm. Jeho omezená maximálka je 180 km/h a z nuly na sto zrychlí za 6,8 s. Průměrná spotřeba elektřiny je 18,5 – 18,9 kWh/100 km. Pohoněná náprava je zadní, jak je to u BMW zvykem. Elektromobil má svůj lithium-iontový akumulátor umístěný v podlaze a má využitelnou kapacitu 73,83 kWh.
Dojezd
Elektrický dojezd je různý. Záleží na tom, jestli jezdíte po městě, nebo na dálnici, také na stylu jízdy, průběhu cesty, apod. Díky aerodynamickému designu a výkonné vysokonapěťové baterie má elektromobil dojezd až 461 km.
Nabíjení vozu
Elektromobil můžete pochopitelné nabíjet doma, na cestách, v zaměstnání. Nabíjet budete moci s výkonem až 150 kWh. Při domácím nabíjení z Wallboxu pro dojezd 100 km nabijete za cca 1:37 h, ovšem na cestách při nabíjení z vysokovýkonné nabíjecí stanice získáte dojezd 100 km za 7 minut.
Interiér
BMW iX3 má 12,3“ digitální přístrojový panel s 12,3“ dotykovým kontrolním displejem. Určitě vás zaujme prosklená střecha, která navodí interiéru prosvětlenou atmosféru. Otevírá se a zavírá automaticky a to pouhým stisknutím jednoho tlačítka. Výhodou je, že prosklenou střechu si můžete otevřít či zavřít i na dálkovém ovládání. Součástí jsou i sportovní sedadla s perforovaným jemným čalouněním. Kožený multifunkční volant je tříramenný. Základní objem kufru je 510 l a celkový objem zavazadelníku je 1560 l.
Shrnutí
BMW iX3 je docela pohodlná a od klasického BMW X3 se moc neliší. Na nerovných silnicích, kde jsou samé výmoly, se občas ozve rána od kol, ale pokud pojedete na kvalitním asfaltu, bude si vás BMW iX3 hýčkat komfortem a tichostí elektropohonu. Při prudkém zrychlení můžete ucítit, že se přední kola odlehčují a odlepují od silnice. Nevýhodou je, že elektromobil nemá pohon všech kol. Takže, kdo nepotřebuje čtyřkolku, ale postačí mu SUV jako elektromobil, nákupem BMW iX3 určitě neprohloupí.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz